چهارراه پول سازی

دسته بندی :دسته‌بندی نشده 5 تیر 1401 707

چهارراه پول سازی

توصیه های پدر پولدار برای ثروتمند شدن

چهارراه پول سازی جلد دوم کتاب پدر پولدار، پدر فقیر است. پدر فقیرم، پدر واقعی خودم تحصیل کرده و بی پول بود و پدر پولدارم، بهترین دوست پدرم که دیپلم ردی و ثروتمند بود.

این کتاب در مورد انتخاب های مالی زندگی ام براساس توصیه های دو پدرم است.

 

دانلود و مشاهده کتاب صوتی چهارراه پول سازی

این کتاب شامل سه بخش است:

بخش اول: این بخش به شما کمک می کند تفاوت بین این چهار گروه را بشناسید و اهدافتان را برای اینده مشخص کنید.

بخش دوم: این بخش در مورد تغییراتی است که باید در افکار و ذهنتان داشته باشید.

بخش سوم: این بخش به شما کمک می کند تا با استفاده از مهارت و هوش مالی به سمت راست جدول حرکت کنید.

 

بخش اول:

یکی از مهم ترین توانایی های پدر پولدارم این بود که می توانست با کمترین صحبت با افراد، از تفکرات و اعتقادات انها اگاه بشود.

او با این توانایی به راحتی می توانست افراد باهوش و با استعداد را شناسایی کند، البته او شنونده خیلی خوبی هم بود.

من هم در کنار او سعی کردم این مهارت را یاد بگیرم. او می گفت: کلمات قدرت زیادی دارند و اگر می خواهی مدیر و رییس کسب و کاری باشی باید در کلام و سخنوری استاد باشی، باید بدانی برای هر قشری از مردم چه سخنی را چه موقع بگویی تا بهترین و بیشترین تاثیر را داشته باشد.

البته قبل از این باید حرف های انها را بشنوی، کلماتی که هر کس به کار می برد نشان دهنده افکار و اعتقادات اوست.

پدر پولدارم ریسک پذیری و سرمایه گذاری را به من یاد می داد و پدر تحصیل کرده ام معتقد بود با وجود تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نیازی به ریسک کردن ندارد؛ او از اینکه من عضو ارتش تفنگ داران دریایی امریکا شده بودم خوشحال بود و می گفت اگر 20 سال در انجا خدمت کنم تا پایان عمر حقوق بازنشستگی و بیمه درمانی دارم؛ اینقدر این مزایا برایش اهمیت داشت که نگران کشته شدن من در جنگ ها نبود.

مسئولیت پذیری

با توجه به تغییراتی که در عصر جدید بوجود امده است باید مسئولیت زندگی تان را خودتان به عهده بگیرید.

چون برای داشتن حداقل حقوق بازنشستگی باید سالیان سال و مطابق با قوانین این شرکت ها، پول به انها پرداخت کنید و از طرفی هم هیچ تضمینی برای اینکه شما به پول تان برسید وجود ندارد.

اکثر سرمایه گذاران فکر می کنند برای کاهش ریسک باید در سرمایه گذاری تنوع داشته باشند.

اما من و همسرم هرگز این کار را نکردیم؛ ما سرمایه گذاری هایمان را محدود کردیم تا بتوانیم روی انها تمرکز داشته باشیم. وارن بافت هم معتقد است داشتن تنوع در سرمایه گذاری مانع تمرکز شما روی انها می شود و این خودش ریسک به حساب می اید.

 

سرمایه گذاری درست

اکثر افراد در بازار بورس برای امن بودن سرمایه گذاری هایشان روی سهام شرکت های بزرگ و سرشناس یا در صندوق ها سرمایه گذاری می کنند؛ اما به اعتقاد من وقتی بازار دچار نوسان و ریزش شود معمولا تفاوتی بین سهام شرکت ها ندارد. این نوع سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری های هوشمندانه و امنی نیست.

افراد اگاه و باهوش خیلی سال ها قبل متوجه شدند دوران شغل های امن دولتی رو به پایان است.

هیچ کس نمی تواند اینده را درست پیش بینی کند؛ هر کدام از خبرها یک اتفاقی را پیش بینی می کند، یکی اینده را درخشان و مثبت و دیگری فاجعه بار میبیند.

اما یک سرمایه گذار باهوش باید امادگی هر اتفاقی را داشته باشد.

زمان آن رسیده سرمایه گذاری را یاد بگیرید و پول خودتان را به صندوق ها نسپارید.

زمانیکه شما پول تان را برای دوران بازنشستگی به صندوق ها یا کس دیگری میسپارید باید سال ها صبر کنید تا ببینید ایا انها کارشان را درست انجام داده اند یا نه و اگر درست نباشد شما باید تا اخر عمرتان کار کنید.

 

دانلود و مشاهده کتاب صوتی چهارراه پول سازی

هوش مالی

شما برای اینکه صاحب کسب و کار و سرمایه گذار بشوید به پول زیادی نیاز ندارید، بلکه باید هوش مالی زیادی داشته باشید.

پدر فقیرم برای اینکه بودجه ای را که به او به عنوان سرپرست کل اموزش و پرورش ایالت واگذار می کردند را کم یا قطع نکنند مجبور بود هر سال کارمندان بیشتری استخدام کند و ان بودجه را خرج کند.

هر سال دردسرها و گرفتاری او بیشتر می شد. او اصلا سواد مالی نداشت و همیشه حسابدار و مشاور بانک به او مشاوره می دادند؛ مشاوره های انها روز به روز پدرم را قرض دارتر می کرد.

پدرم برای به دست اوردن موفقیت بیشتر، بیشتر تلاش می کرد و با افزایش حقوقش، مالیات بیشتری باید پرداخت می کرد. مشاورانش توصیه کردند خانه ی بزرگتری بخرد تا مالیات کمتری بدهد، اما خانه بزرگتر، او را مقروض تر می کرد. او تا اخر عمرش درگیر پرداخت اقساط و مالیات بود.

این راه را خیلی از افرادی که موفقیت های شغلی به دست اورده بودند رفتند و چیزی جز بدهی بیشتر برایشان نداشت. بزرگترین مشکل این افراد اگاهی نداشتن نسبت به سرمایه گذاری است. افراد فکر می کنند با این روش به امنیت مالی می رسند، اما نمی دانند فقط بدهی بیشتری برای خودشان درست می کنند.

مهم ترین چیزی که باعث می شود شما در هر شغلی امنیت مالی داشته باشید، دانش و اگاهی است.

شما اگر پول زیادی هم داشته باشید بدون دانش باز هم نمی توانید به ثروت برسید. همانطور که در دانشگاه برای یک شغل کارمندی تلاش می کنید و اموزش می بینید؛ برای یک سرمایه گذار موفق شدن هم باید تلاش کنید و اموزش ببینید.

شما با داشتن اگاهی در هر شغلی می توانید امنیت داشته باشید و با وجود مشکلات اقتصادی به موفقیت های بیشتری برسید.

به جای اینکه سال ها به صندوق های بازنشستگی پول بدهید و در انجا سرمایه گذاری کنید، با اموزش و اعتماد به نفس، روی خودتان سرمایه گذاری کنید تا در دوران بازنشستگی برای هزینه های زندگی تان به کسی متکی نباشید.

 

سرمایه گذاران 7 دسته هستند:

در کتاب چهارراه پول سازی هفت دسته برای سرمایه گذاران مشخص شده است:

دسته اول:

کسانیکه هیچ پولی برای سرمایه گذاری ندارند. این افراد تمام درامدشان را خرج می کنند و یا خرج شان بیشتر از دخلشان است.

دسته دوم:

 افرادی هستند که با وجود درامد نسبتا خوب همیشه بدهکارند. این افراد هر چقدر هم که درامد داشته باشند باز هم کم است و همچنان غرق در بدهی هستند. این افراد معمولا فکر می کنند لایق بهترین ها هستند و تمام چیزهایی را که می خرند، حتی اسباب بازی ها را دارایی حساب می کنند. این افراد هر چیزی را که ببینند به یک بهانه ای می خرند. این افراد هر چقدر پول داشته باشند باز هم مشکل شان حل نمی شود. خیلی از این افراد ممکن است خانه های بزرگ و ماشین های گرانقیمتی هم داشته باشند. این افراد با کوچکترین رکود اقتصادی لطمه می خورند. مشکل این دسته از افراد اعتقادات و باورهای انهاست، انها فکر می کنند باید همه چیز را داشته باشند حتی باقرض و بدهی و یا اینکه خوب دربیاورند و خوب هم خرج کنند.

دسته سوم:

پس انداز کنندگان هستند. این افراد درست مخالف درسته اول هستند. این افراد اصلا حاضر نیستند حتی کمی ریسک کنند. انها علاقه زیادی به پس انداز در بانک ها دارند. این افراد یا برای فرزندانشان پس انداز می کنند و یا برای خرید خانه- ماشین و دیگر لوازم زندگی؛ انها اصلا اعتقادی به خرید وسایل اقساطی ندارند. معمولا دنبال خرید وسایل با تخفیف هستند. پس انداز در بانک ها برای اینده با برداشته شدن پشتوانه طلا از روی پول ها و نرخ تورم بدترین گزینه است.

دسته چهارم:

گروهی هستند معمولا تحصیل کرده ، اما اموزش مالی ندیده اند. افراد باهوشی هستند و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری می کنند.

این گروه اصلا حاضر نیستند تفکراتشان را عوض کنند و از محدوده امن ذهنی بیرون بیایند. معمولا این افراد  درامد خوبی دارند.

این افراد همیشه برای راه اندازی یک سیستم و سرمایه گذاری بهانه ایی می اورند.

یک دسته دیگر از افراد همین گروه، رفتاری شبیه قماربازان دارند.

انها هیچ اگاهی و اطلاعاتی ندارند و قانونی هم برای خودشان ندارند. این افراد معمولا بازنده هستند و بردهایشان هم کاملا اتفاقی است.

دسته پنجم:

گروهی هستند که اهل سرمایه گذاری بلند مدت هستند. انها از هوش مالی برخوردارند و صبر کافی برای به نتیجه رسیدن سرمایه شان را دارند.

این افراد جزو سرمایه گذاران بزرگ و تاثیرگذار نیستند و سرمایه گذاری های متفاوتی هم دارند.

سعی کنید برنامه ها ی مالی و بدهی هایتان را طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید برای بلند مدت سرمایه گذاری داشته باشید.

نحوه خرید فروش سهام را یاد بگیرید و در سهام معتبر برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید. هیجانات را کنار بگذارید و معقول و منطقی رفتار کنید.

با سرمایه های کم شروع کنید. در اولین ضرر کلی تجربه به دست می اورید.  تعلل را کنار بگذارید و از همین امروز برای سرمایه گذاری شروع کنید.

اگر هر چقدر بدهی دارید، باز هم باید یک حداقلی برای پس انداز کنار بگذارید.

اکثر ثروتمندان امریکا جزء این دسته هستند. انها با مطالعه و اگاهی برای سرمایه گذاری برنامه ریزی می کنند. پر ریسک و هیجانی رفتار نمی کنند؛ با احتیاط پیش می روند و در طول زمان به ثروت می رسند.

دسته ششم:

افرادی هستند که به خوبی با سرمایه گذاری اشنا هستند و به صورت حرفه ای سرمایه گذاری می کنند.

این سرمایه گذاران سنجیده و با اگاهی رفتار می کنند و روی هزینه ها و درامدشان کنترل دارند. این افراد با سرمایه ی مازاد و کم شروع می کنند. و از شکست نمی ترسند، به شکست ها به چشم یک تجربه نگاه می کنند و بعد از هر باخت مصمم تر ادامه می دهند.

شاید در بعضی از موارد ریسک بیشتری کنند، اما هرگز قمار نمی کنند. این افراد مسئولیت ریسک ها و رفتارهایشان را می پذیرند و با طرح و برنامه پیش می روند.

این سرمایه گذاران، کارمندان مخصوص خودشان را دارند و ثروتشان را با خانواده شان به اشتراک می گذارند. سرمایه گذاری این افراد حتی تا بعد از مرگ شان هم ثروت ساز است.

 دسته هفتم:

دسته ای از سرمایه گذاران بزرگ و تاثیر گذار هستند. این افراد فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال را برای دیگران بوجود می اورند.

اینها کسانی هستند که در شرایط بد اقتصادی ثروتمند تر می شوند. این افراد خیلی زودتر از بقیه وارد سرمایه گذاری ها می شوند. وجود این افراد باعث می شود جهان بهتری داشته باشیم.

من با مرور این هفت دسته، نقاط ضعفم را پیدا کردم و با دانش اگاهی انها را رفع کردم و نقاط قوتم را افزایش دادم. حتی امروز که در دسته هفتم قرار دارم باز هم انها را مرور می کنم.

 

دانلود و مشاهده کتاب صوتی چهارراه پول سازی

نرم افزار دایره طلایی سهام، معرفی و شناسایی بهترین سهام بنیادی

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: