کتاب صوتی بلاکچین

دسته بندی :کتاب صوتی 27 خرداد 1400 772

کتاب صوتی بلاکچین

کتاب صوتی بلاکچین

مجموعه مقالات و مجلات کسب و کار هاروارد

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

در کتاب صوتی بلاکچین از مجموعه مقالات و مجلات کسب و کار هاروارد که به همت تیم مجموعه بورصدا تهیه و تولید شده است خواهید شنید که در دنیای امروزی سرعت پیشرفت و تغییرات
به شدت زیاد است. راحت طلبی انسان ها یکی از دلایلی است که باعث این سرعت می شود. اگر با این سرعت در تغییرات همراه نباشید از انسان های مدرن امروزی عقب می مانید.

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که بلاکچین یکی از دستاوردهای مهم عصر جدید است. مهم ترین مسئله در بلاکچین امنیت آن است. بلاکچین کاربرد زیادی در دنیای امروزی دارد.
بلاکچین یک محصول جامع و کامل است که توانست در دنیای امروزی گسترش پیدا کند.

بلاکچین در سال های اخیر رشد خوبی در ایران و جهان داشته است. توانسته است شغل های جدیدی را به وجود بیاورد.

شغل های جدیدی در بلاکچین

کتاب صوتی بلاکچین

مهم ترین فناوری قبل از بلاکچین اینترنت بوده است. اینترنت دنیای جدیدی را به روی ما باز کرد و دسترسی به اطلاعات را برای ما آسان کرد. بلاکچین علاوه بر دنیای جدیدتر
و دسترسی آسانتر، اعتماد در این عرصه را هم به وجود آورده است.در کتاب صوتی بلاکچین خواهید شنید که یکی از جذاب ترین کسب و کارها فناوری و اینترنت است.
برای تسلط براین دنیای جدید و اینکه در آینده در حیرت نباشید نیاز به اطلاعات و دانش جدید در این زمینه دارید.

این کتاب حاصل تجربه های بهترین پژوهشگران مدیریت در جهان است. مقالات این کتاب در نشریه هاوارد چاپ شده است.

بلاکچین و تحول عظیم یکپارچگی داده

در این کتاب صوتی می شنوید که اینترنت دسترسی ما به اطلاعات را تغییر داده است. همانمطور که به راحتی می توانیم از اطلاعات در همه جای دنیا با استفاده از اینترنت دست پیدا کنیم
و در مورد موضوعی تبادل نظر کنیم ممکن است خیلی راحت این اطلاعات پاک و یا توسط هکرها هک بشوند و یا از بین بروند.

هکرها

کتاب صوتی بلاکچین

بلاکچین تمام این مشکلات را حل می کند. این فناوری برای اولین بار در سال 2008 برای خرید و فروش های رمز ارزها استفاده شد.بلاکچین از مجوعه ایی از بلوک ها تشکیل شده است
و وقتی اطلاعات وارد آن بلوک ها می شود غیر قابل تغییر هستند و متعلق به شخص خاصی هم نیست که بتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

امروزه بیت کویین ، دیگر ارزها و استارت آپ ها را با وجود پیچیدگی شان نباید دست کم بگیرید. اگر همراه با این تحولات نباشید از کسب و کارتان عقب می افتید و شاید دیگر نتوانید خودتان را به آنها برسانید.
این کتاب صوتی  به سه بخش تقسیم می شود :

درک بلاکچین – بلاکچین و کسب وکار – آینده بلاکچین

الان که در مراحل اولیه بلاکچین هستیم نمی دانیم این فناوری چه تغییراتی در جامعه ایجاد می کند. اما با این کتاب متوجه می شوید این فناوری چطور باعث تحول بزرگی در کسب وکارها می شود.

تحول بزرگی در کسب وکارها

حقیقت بلاکچین

در این کتاب صوتی می شنوید که هر شخصی در بلاکچین به تمام اطلاعات آن دسترسی دارد. هیچ کس آن را کنترل نمی کند. ارتباط براساس یک هسته مرکزی صورت نمی گیرد.
هر سیستمی که به بلاکچین متصل باشد می تواند به سایر اطلاعاتی که به آن داده شده است دسترسی داشته باشد. هر کاربری در بلاکچین یک آدرس دارد، کاربر خودش انتخاب
می کند این آدرس را دراختیار دیگران قرار بدهد یا نه.

بلاکچین فناوری که در قلب بیت کویین و سایر رمز ارزها وجود دارد، این است که یک دفتر کل توزیع شده که می تواند سوابق تراکنش های بین دو طرف را به صورت کارآمد و شیوه ایی قابل بررسی ثابت و ذخیره کند.

سوابق تراکنش ها

کتاب صوتی بلاکچین

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که بلاکچین یک فناوری برهم زننده نیست که به کسب و کارها حمله کند. بلکه یک فناوری بنیادی است و می تواند مدل جدیدی را برای سیستم
اقتصادی و اجتماعی ما بوجود بیاورد. ممکن است چند دهه طول بکشد تا بلاکچین وارد زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی بشود. پذیرش این فناوری تدریجی و مستمر است.

بلاکچین می تواند تمام اطلاعات را در خودش ذخیره کند. این اتفاقات باعث می شود این فناوری اقتصاد را متحول کند. شرکت هایی که از طریق دفتر کل اسناد و مدارک شان را نگه داری می کنند
هر لحظه ممکن است هر اتفاقی برای این اطلاعات بوجود آید، در فناوری بلاکچین این اتفاق هرگز بوجود نمی آید و اسناد به صورت امن و شفاف نگهداری و بروز رسانی می شوند. و هم اینکه
زمان دسترسی به این اسناد را در چند ثانیه انجام می دهد.

امن و شفاف

بهترین پژوهشگران مدیریت در جهان معتقد هستند ما نمی دانیم جهان چطور بلاکچین را می پذیرد. زمانیکه یک فناوری برای دنیا تازگی داشته باشد تلاش زیادی می خواهد تا کاربرد و فواید آن را متوجه همه کرد.
در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که سرمایه گذاری در بلاکچین از چند روش به مدیران کمک می کند تا به طور صحیح از بلاکچین استفاده کنند:

یکی از راحت ترین نقطه ها برای شروع، اپلیکیشن تک کاربردی هستند. این برنامه ها ریسک کمتری دارند چون جدید نیستند و برای انجام آنها نیاز به شخص سومی نیست.

کتاب صوتی بلاکچین

یکی دیگر از روش ها این است که از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنید. بیت کوین ساختار توسعه یافته ایی دارد و باعث می شود خیلی از کارها توانایی بلاکچین را در خودشان ایجاد کنند.

بلاکچین باعث بوجود آمدن برنامه های جدیدی می شود این برنامه ها گوگل ها و فیسبوک ها ی نسل بعدی می شوند. اگر از الان نسبت به این فناوری آگاهی داشته باشید باعث می شود
برای کسب و کارهای جدید در آینده برنامه ریزی کنید و چند قدم جلوتر باشید.

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

برنامه های جدید در بلاکچین

یک تاریخچه مختصر در مورد بلاکچین

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که تعداد زیادی از فناوری هایی که امروزه برای ما عادی هستن در زمان خودشان یک تحول عظیم را ایجاد کردند. مثل تلفن های هوشمند. در گذشته خطوط تلفن متعلق به یک مکان خاص بود و اینطور نبود که هر کس در هر نقطه و مکانی همراه خودش یک موبایل هوشمند داشته باشد و بتواند به اینترنت و تمام شبکه ها دسترسی داشته باشد.

بلاکچین هم یک انقلابی است که به آرامی دارد وارد زندگی ما می شود. بلاکچین از منبعی از اطلاعات یا پایگاه داده توزیع شده که به صورت منظم در حال رشد هستند که به آن بلوک می گویند،
نگهداری می کند.در این بخش گروهی که از لحاظ محاسباتی قوی تر هستند، کار تصمیم گیری را انجام می دهند. این گروه ها ماینر نام دارند.

کتاب صوتی بلاکچین

ماینرها در ازای دریافت رمز ارز، مراکز داده گسترده ایی را اداره و امنیت آنها را تامین می کنند. سیستم جدید می تواند ابزارهای مالی جدید را جایگزین داده های تعریف شده بکند و امنیت آن را هم مثل قبل تامین کند.

امنیت در بلاکچین

کتاب صوتی بلاکچین بیانگر این است که با پیشرفت این فناوری در جامعه شاهد اتفاقات شگفت انگیزی می شویم. از جمله خودروهای بدون سرنشین و پهبادها که برای هزینه خدماتشان
مثل سکوهای شارژ از بلاکچین استفاده می کنند یا نقل و انتقالات مالی بین المللی از چند روز به ساعت و بعد هم به دقیقه کاهش پیدا می کنند و با این روش امنیت آنها هم بیشتر می شود.
بلاکچین همان کاری را برای سیستم مالی انجام خواهد داد که اینترنت برای رسانه انجام داد.

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که همانطور که در ابتدای ظهور اینترنت خیلی از مردم آن را باور نمی کردند. و اینکه روزی خبرها را بجای روزنامه از طریق اینترنت بخوانند را جدی نمی گرفتند.
اینترنت روی خیلی از مسائل زندگی ما مثل خرید و حتی معاشرت ها تاثیر گذاشته است.

بزودی باز تاثیرات بلاکچین را در زندگی روزمره می بینیم. رمز ارزهایی مثل بیت کوین دارای زیر ساخت هایی مثل اینترنت هستند و براساس فناوری بنیادی و یک معماری جدید هدایت می شوند.

بلاکچین و رمز ارزها

کتاب صوتی بلاکچین

بلاکچین هم مثل اینترنت غیر متمرکز است و این قابلیت را دارد که هر فرد یا شرکتی از آن برای محصولات خود استفاده کند. توسعه اینترنت چند دهه زمان برد. توسعه هر بخش آن باعث شکوفا شدنش شد.

اپلیکیشنی جذاب برای بلاکچین ها

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که اولین اپلیکیشن جذابی که در اوایل آمدن اینترنت ساخته شد ایمیل بود. ایمیل باعث رونق و پذیرش اینترنت شد. نقش بیت کوین هم در بلاکچین همینطور است.
فرآیند دقیق و قوی، بیت کوین را قابل اعتماد ترین نوع بلاکچین می کند. ممکن است بعضی از بیت ها به مرور زمان از بین بروند اما سایر برنامه های بلاکچین مثل قراردادهای هوشمند، پشتیبانی می شوند.
در دنیای بیت کوین، کد قوانین را تنظیم می کند و شبکه همسان سازی را انجام می دهد. تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد؛ این قانون پولی شبیه استاندارد طلا است.

شبکه همسان سازی

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

خیلی زیاد، خیلی زود؟

بلاکچین ترکیبی است از موسسات مالی عصر جدید که در حال به روز شدن است و همچنین ایده های جدید که در حال تغییر هستند. این کارها باعث می شود صنعت بلاکچین قبل از از بین رفتن رونق بگیرد.
استقبال از رمز ارزها باعث شده این نوآوری رونق بگیرد و با فناوری اینترنت تفاوت داشته باشد. در مورد اینترنت محققان غیر حرفه ایی می توانستند تشکیلات ان را دستکاری و آزمایش کنند.
اینترنت چند دهه ناشناخته ماند. اما در مورد رمز ارزها اینطور نیست.

چه کسی بلاکچین را کنترل می کند؟

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که ساخت بلاکچین به این صورت است که کسی نمی تواند آن را کنترل کند. سازندگان بلاکچین بخاطر امنیت و دور نگه داشتن از فشارهای سیاسی ودخالت های
دست و پا گیر آن را طوری طراحی کرده اند که هیچ فرد یا گروهی نمی تواند آن را کنترل کند.

کتاب صوتی بلاکچین

سازمان خودگردان غیر متمرکز که DAO نامیده می شود، نرم افزاری است که برای مدیریت تعهدات اعتباری و پرداخت ها براساس بلاکچین و بدون دخالت انسان طراحی شده است.
کدی که برای این برنامه داده شده بود(قرارداد هوشمند) نام داشت و به عنوان یک برنامه کاربردی روی بلاکچین اتریوم اجرا شد. این سازمان از طریق قراردادهای هوشمند،
توکن صادر کرد و آنها را با توکن های اتریوم (اتر)مبادله کرد. نتیجه فروش توکن ها از این طریق در بازار باعث جمع شدن اترهایی با ارزش 150 میلیون دلار شد.

بلاکچین و برنامه های کاربردی

بخاطر این موضوعات در حال حاضر دو شبکه اتریوم وجود دارد. شبکه قدیمی طی یک سری مراحل بازآفرینی اتریوم کلاسیک نام گرفت و شبکه جدید همان نام اصلی خودش اتریوم را دارد.
شبکه بلاکچین دست فرد یا نهاد مشخصی نیست و تمام کسانیکه در آن شبکه هستند آن را اداره می کنند.

سازندگان بلاکچین ان را طوری طراحی کرده اند که هیچ شخص یا گروهی نتواند این صنعت را کنترل کند. برای انجام تراکنش در این صنعت نیاز به اعتماد
طرف مقابل ندارید، عملکرد شبکه مطابق خواست شما پیش می رود.

کتاب صوتی بلاکچین

بلاکچین ها تا چه اندازه امن هستند؟ پاسخ این است: بستگی دارد

در کتاب صوتی  بلاکچین می شنوید که بلاکچین از طریق ارتباط چند نود باهم اتفاق می افتد. هر نود یک سری از اطلاعات کلی را در خود زخیره می کند و زمانیکه اطلاعات
جدیدی دریافت کند آن را به نودهای دیگر انتقال می دهد. ساختار امنیت شبکه باید طوری باشد که اگر یکی از این نودها آفلاین شد، کل شبکه بتواند به کارش ادامه
بدهد و زمانیکه نود آفلاین برگشت عملکردشان به سرعت قبل برگردد.

نودها

اما در بلاکچین های خصوصی می توانند نودهای مشخصی را انتخاب کنند و فقط به آنها اجازه مراحل تایید را بدهند. اینکه کدام نودها قابلیت متصل شدن را و با چه شرایطی داشته
باشند، تصمیمات امنیتی است که توسط سازندگان گرفته می شود.

چند نمونه از مزایای بلاکچین های خصوصی عبارتند از:

سرعت بالای مراحل تایید تراکنشات و برقراری ارتباط در شبکه
قابلیت برگشت پذیری تراکنش ها و اصلاح خطاها
این امکان را داشته باشد که بتوان محدودیت دسترسی ایجاد کرد و کاهش احتمال هک شدن داشته باشد.

کتاب صوتی بلاکچین

بهترین پژوهشگران مدیریت در جهان معتقد هستند که هدف و انگیزه تمام کاربران در بلاکچین یکی نیست. توسعه دهندگان بلاکچینی مثل بیت کوین هنوز برای تغییر پیشنهاداتشان
به کاربران وابسته هستند، این روند نشان می دهد که تغییرات در صورتی انجام می شود که به نفع کل سیستم باشد.

در بلاکچین های عمومی ریسک ساخت آن بالا است و ممکن است بنا به نوع ساختار آن مورد توجه کاربران قرار نگیرد. اما در بلاکچین های خصوصی تا حدی می توان رفتار کاربران و تایید تراکنشات را کنترل کرد.

بلاکچین های خصوصی

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که در سیستم هایی که نیاز به تراکنشات سریع، برگشت پذیری و نیاز به کنترل مرکزی روی تراکنشات وجود دارد، بهتر است از بلاکچین خصوصی
استفاده کنند. و سیستم هایی که نیاز به مشارکت تعداد زیادی کاربر دارد و شفافیت بدون کنترل شخصی دارند بهتر است بر پایه بلاکچین عمومی قرار بگیرند.

چه کارهایی از بلاکچین ساخته نیست؟

فناوری بلاکچین مشکلاتی را هم به همراه دارد. به طور مثال فرض کنید کودکی که در بیمارستان متولد می شود. تعویض یک کودک با کودک دیگر می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.
به همین دلیل ثبت مدارک مربوط به نوزاد بسیار مهم است. و در اینجا فقط یک انسان می تواند این کار را انجام بدهد. در واقع فناوری به انسان وابسته است. اگر انسان در وارد کردن اطلاعات
اشتباه کند این صنعت هیچ کمکی نمی تواند به ما بکند.

کتاب صوتی بلاکچین

در این کتاب صوتی خواهید شنید که یکی از مشکلات دیگر در حوزه بازاریابی اتفاق می افتد. فردی به شرکت آگهی پول می دهد تا مدل ماشینش برای گروه سنی 30 سال پخش بشود،
اما ممکن است این آگهی برای فرد 60 ساله ایی که اصلا تمایلی به خرید این مدل ماشین ها ندارد پخش بشود.

بلاکچین و حوزه بازاریابی

یا ممکن است یک رباط این آگهی را ببیند. فناوری بلاکچین می تواند مراحل مربوط به دیده شدن آگهی را پیگیری کند، اما نمی تواند انسان یا رباط بودن ان راهم تشخیص بدهد.

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

بلاکچین و کسب و کار

بلاکچین چگونه امور مالی را تغییر می دهد؟

یکی از دلایلی که خیلی از شرکت ها و سرمایه گذاری ها به بلاکچین روی آورده اند، کم کردن هزینه ها است. این فناوری می تواند تعداد زیادی از سازمان ها و
مشاغل واسط را که باعث هزینه های اضافی می شوند را از بین ببرد.

وقتی در دنیای امروزی سرمایه گذاری های خطر پذیر می توانند طی یکسال اینقدر تغییر کنند، مطمئنن این فناوری با گذشت زمان در خیلی از کسب و کارها مثل بانکداری،
تحول زیادی به وجود می آورد. اگر متصدیان امور بانکی با روش ها و فن آوری جدید به روز نشوند، بلاکچین می تواند تهدید جدیدی برای آنها باشد.

بلاکچین این امکان را برای شرکت ها فرآهم کرده است تا بتوانند از طریق عرضه رمز ارزها به جذب پول بپردازند.

عرضه رمز ارزها

کتاب صوتی بلاکچین

با ظهور و پیشرفت رمز ارزها، دیگر چه کسی به بانک ها نیاز خواهد داشت؟

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که فناوری بلاکچین یک جایگزین کامل و خودکفا برای پرداخت های سنتی ارائه می دهد. رمز ارزها برای شروع، قانون خاصی ندارند
به همین دلیل تولید کنندگان آنها درگیر فرآیندهای بانکی نمی شوند.

ممکن است قوانین جدید روشی را برای انتقال و پس انداز ایجاد کنند. اما ممکن است بانک ها برای نگهداری پول های رایج در حساب ها و پرداخت وام به کسب و
کارشان ادامه بدهند. و در حوزه تراکنشات نقش واسط را به عهده داشته باشند.

به لطف بلاکچین، زنجیره های تامین جهانی در حال بهتر شدن هستند

اطلاعاتی که برای تمام افراد مهم هستند را به صورت آنی در این سیستم به روز رسانی می کند. امروزه و با روش های سنتی دسترسی به اطلاعات لازم کار پر زحمت و
زمانبری است و احتمال خطا هم در آن وجود دارد.

کتاب صوتی بلاکچین

فناوری بلاکچین، پول و توجه زیادی را به خودش جلب کرده است. و علاوه بر اینها زنجیره تامین را هم بخاطر شفافیتی که دارد در آینده ایی نزدیک مورد توجه قرار می دهد.
اطلاعاتی که تا قبل از بلاکچین پنهان بوده اند، با این فناوری آشکار می شوند. و به افراد کمک می کند برای تامین کالاهایشان ریسک کمتری داشته باشند.

بلاکچین و ریسک کمتر

همکاری و تعامل بین بلاکچین های خصوصی و عمومی و مشکلات حقوقی، ممکن است موانعی را برای توسعه این فن آوری ها ایجاد کند.

بلاکچین چه معنایی برای اقتصاد اشتراکی دارد؟

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که طی 20 سال گذشته، اقتصاد به تدریج از مدل های سنتی و متمرکز که در آن اپراتورها مسئولیت فراهم کردن یکسری خدمات
را برای مشتریانشان دارند فاصله گرفته است. مشکل این مدل این است که درآمد حاصل از این کسب و کارها بین تمام کسانیکه در جمع آوری اطلاعات نقش دارند
یکسان تقسیم نمی شود و تمام منافع آن به جیب کسانیکه واسطه این پلتفرم ها هستند می رود.

کتاب صوتی بلاکچین

یکی از این نوع پلتفرم ها، برنامه ایی است که از طریق کدی طراحی شده است که پایه آن براساس بلاکچین است. این کد طوری طراحی شده است که تعامل بین رانندگان
و کاربران را کنترل و نظارت می کند. این پلتفرم برای دادن پاداش به رانندگان شرکت کننده، از بلاکچین استفاده می کند و به آنها توکن هایی می دهد که طوری طراحی شده اند
که نشان داشتن سهام در این پلتفرم هستند. هر چه راننده مشارکت بیشتری با شبکه داشته باشد به همان اندازه نفع بیشتری می برد.

غول های اینترنتی امروزه مثل گوگل و فیسبوک با اینکه به مشارکت کاربرانشان نیاز دارند اما سود نهایی به دست عوامل و واسطه های آن می رسد و کاربران نفعی نمی برند. بلاکچین این نا برابری را حل می کند.

بلاکچین و منفعت برای کاربران

کتاب صوتی بلاکچین

بلاکچین چگونه می تواند به بازاریان کمک کند تا روابط بهتری با مشتریان شان برقرار کنند؟

بلاکچین تاثیر زیادی روی بازار و تبلیغات دارد. طبق تحقیقات فقط هشت درصد شرکت ها، استفاده از بلاکچین را در مورد بازاریابی جزو کارهای مهم می دانند.
در این کتاب صوتی خواهید شنید که هجمه های زیادی در مورد بلاکچین وجود دارد. و همین موضوعات باعث شده است بلاکچین به خوبی درک نشود. و مانعه ایی برای
رشد آن باشد. بازار یابان با وجود این مشکلات تصمیم گرفته اند در برابر این فناوری فعال صبر کنند. پذیرندگان اولیه بلاکچین بیشترین بهره را از آن می برند.

بلاکچین این امکان را فراهم می کند که کاربران به خواست خودشان تبلیغات را ببینند و هزینه های گزافی که بخاطر تبلیغات از بین می رود، بخشی از آن به عنوان پاداش
به مشتریان تعلق بگیرد با این برنامه ها تبلیغات اثر بخش تر می شوند.

بلاکچین می تواند کار ربات ها را در اینترنت، برای هر نوع اهدافی که دارند را سخت کند. یکی از شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کند به کاربرانش این امکان را می دهد
که ثابت کنند مالک حقیقی حساب های مختلفشان در شبکه های اجتماعی هستند.

بلاکچین و ربات ها

کتاب صوتی بلاکچین

پول سازی مجدد از مصرف رسانه

تولید محتوای غیر تجاری از طریق بلاکچین، به شرکت ها این امکان را می دهد که سطح کیفیت آنها و حق نشر را کنترل کنند. در این صنعت کاربرانی که محتوای پر بازدید تولید کنند در ازای آن پاداش دریافت می کنند.
در نتیجه بلاکچین بستری را فراهم می کند که محتوی مفید تولید کنند. دنیای بلاکچین برای تبلیغ کنندگان و کاربران بسیار بزرگ و دارای امکانات سالم و مفید است که می توانند به نفع تبلیغ کنندگان و مشتریان باشد.
بهترین پژوهشگران مدیریت در جهان معتقد هستند بلاکچین این توانایی را دارد که سطح توانایی نظارت بر جوامع را بالا ببرد و گروه های گوناگون را به هم وصل کند و به افراد بخاطر مشارکتی که باهم داشته اند پاداش بدهد.

بلاکچین می تواند به هنرمندان کمک کند از آثار خالقانه شان، سود بیشتری ببرند

بعضی معتقدند کار کردن در یک سیستم متمرکز، حجم بالایی از انرژی های خالقانه را به هدر می دهد. شرکت هایی در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند که هدفشان این است
که صنعت سرگرمی را از تمرکز خارج کنند و افراد خلاقی که در زمینه فیلم، ویدئو و هنری که در آن نقشی دارند سود هم می برند.

بلاکچین و هنرمندان

کتاب صوتی بلاکچین

هنرمندان در معاملات و حقوق به عنوان یک کارآفرین و یک شریک به رسمیت شناخته می شوند.
سیستمی را برای شرکت ها و نهادها بوجود می آورد که اعتبار آنها به صورت شفاف مشخص می شود. و این مورد به هنرمندان کمک می کند از کار با نهادهایی که اعتبار خوبی ندارند دوری کنند.

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

بخش سوم : آینده بلاکچین

آیا ایده شما واقعا به بلاکچین نیاز دارد؟

در کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که مهم ترین کارایی بلاکچین یکپارچگی داده ها است. با در نظر گرفتن این موضوع باید بررسی کنید ببینید کسب و کار شما به بلاکچین نیاز دارد یاخیر.

به عنوان مثال ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید که اگر متمرکز بودند و کسی به دادهای آن دسترسی داشته باشد می تواند داده های آن ارز را تحریف و دست کاری کند.
و با این اتفاق پول و سرمایه مردم در معرض خطر قرار می گرفت.

بزرگترین چالش در مورد حریم خصوصی افراد در این فناوری این است که داده ها هیچ زمانی از بین نمی روند. چیزی را که در بلاکچین ثبت بشود را نمی توان تغییر داد.
بلاکچین با تمام مزایا وفوایدی که دارد برای بعضی از کسب وکارها و برنامه ها چالش هایی را هم به همراه دارد.

بلاکچین و مزایا وفواید

کتاب صوتی بلاکچین

قانون گذاری چگونه می تواند به رشد و پیشرفت رمز ارزها کمک کند؟

در این بخش از کتاب صوتی بلاکچین خواهید شنید در آمریکا به دلیل نداشتن قوانین شفاف، نوآوری رمز ارزها مورد سرکوب قرار گرفته است. و مردم بخاطر نداشتن اطمینان کافی
به ارزش خیلی از ارزها از آنها دوری می کنند. اما بعضی از کشورها از آن حمایت می کنند و مرم با اطمینان بیشتری سمت آنها می روند.

بورس اوراق بهادار اعلام کرده است : اینکه قوانین موجود که برای سهام وجود دارد، شامل عرضه ارزهای اولیه می شود یا نه بستگی به اطلاعات و شرایط عرضه دارد.
واقعیت این است که امروزه مردم هدفشان از خرید رمز ارزها برای خرید کالا یا خدمات شبکه بلاکچین نیست. آنها صرفا برای سرمایه گذاری و سودآوری به خرید و
فروش ارزها روی آورده اند. براساس تصمیم دادگاه بورس اوراق بهادار ، رمز ارزها نوعی اوراق بهادار به حساب می آیند.

هیچ نهادی وجود ندارد که وظیفه نظارت بر رمز ارزها را داشته باشد، و این مورد باعث آشفتگی و ریسک می شود و سرعت رشد آن را به تاخیر می اندازد.

بلاکچین و نظارت بر رمز ارزها

کتاب صوتی بلاکچین

استفاده از بلاکچین برای عمومی نگه داشتن داده های عمومی

در این قسمت از کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که برای اعتماد به داده ها، نیاز به یک بلاکچین عمومی داریم. شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند معتقد هستند
بسیار کارآمد تر و تاثیر گذار تر از حکومت ها برنامه هایشان را قانون گذاری می کنند. این شرکت ها می گویند حکومت ها برای انجام بازرسی، از شیوه های قدیمی و منسوخ
شده استفاده می کنند و به همین دلیل در قانون گذاری ضعیف عمل می کنند.

به احتمال زیاد در آینده ایی نزدیک دولت ها و شرکت ها از طریق فناوری بلاکچین خدمات شان را به صورت مشترک و آنی پیگیری می کنند. و سطح شفافیت در تمام خدمات تا حد
ممکن افزایش پیدا میکند. مثال از این طریق آژانس ها متوجه می شوند آیا راننده بخاطر کرایه بیشتر مسافر را از مسیر دیگری می رساند یا بخاطر وجود ترافیک؟ در آینده حکومت
با استفاده از قانون گذاری ها و روش های خاص، شرایطی را ایجاد می کنند تا تازه واردان در کنار شرکت های متصدی این صنعت به فعالیت بپردازند.

فناوری بلاکچین

کتاب صوتی بلاکچین

اگر نتوانیم بحران اطلاعات را حل کنیم، بی اعتمادی بین مردم، کسب وکارها و حکومت بیشتر می شود.

بلاکچین به ما کمک خواهد کرد تا هویت مان را در یک دنیای دیجیتالی به اثبات برسانیم

در این قسمت از کتاب صوتی بلاکچین می شنوید که یک برنامه کاربردی نوظهور دیگر، ذخیره و انتقال امن اسناد دیجیتالی امضا شده، با قابلیت ممیزی بسیار بالا است.
این شبکه ها کم کم در حوزه هایی مثل تامین مالی تجارت، حمل ونقل و بیمه که مشکلات زیادی برای اعتبار سنجی هویت افراد و دارایی ها دارند را حل می کنند. تمام افراد
جامعه انتظار دارند برای اثبات هویت شان، از یک راهکار جهانی هوشمند بتوانند استفاده کنند. ثبت داده های سلامت ، ارزیابی صالحیت تحصیلی ، شغلی و خیلی از کارهای
دیگر که در انها نیاز به اثبات هویت وجود دارد. یا حتی بانک ها با کارت های شناسایی به حساب افراد دسترسی پیدا می کنند.

کتاب صوتی بلاکچین

بلاکچین یک راهکار جهانی هوشمندانه و ارزان قیمت برای اثبات هویت تمام افراد فراهم می کند. دفتر کل های مشترک قابلیت ممیزی بالایی دارند که می توان برای ذخیره
و انتقال امن اسناد امضا شده استفاده کرد. این شبکه های غیر قابل تغییر هستند و به مرور در تمام حوزه ها ورود پیدا می کنند.

بلاکچین و شبکه های غیر قابل تغییر

تبدیل رمز ارزها به یک گزینه پایدار محیط زیستی

در این قسمت از کتاب صوتی بلاکچین خواهید شنید که فناوری بلاکچین می تواند امکان استفاده از کیف پول های دیجیتال را برای افرادی که امکان استفاده
از خدمات بانکی ندارند را بوجود بیاورد. و جلوی وقوع جرم ها بگیرد. فعالیت این رمز ارزها نیاز به انرژی زیادی دارد.

امروزه معادن زیادی در سرتاسر جهان برای استخراج این رمز ارز بوجود آمده است. مصرف انرژی این تعداد ماشین که 24 ساعته در حال محاسبه حل ریاضی
هستند بسیار بالا هست و همین مورد باعث تهدیدی برای این ارز شده است.

کتاب صوتی بلاکچین

یک راهکار مناسب برای حل این مشکل استفاده از انرژی خورشیدی و انواع دیگر انرژی های سبز است. شرکت جنسیس ماینینگ، یکی از بزرگترین مایینگ های جهان
به شمار می رود که صد درصد از انرژی تجدید پذیر استفاده می کند. بلاکچین های جدید برای ماینرهایی که از انرژی سبز استفاده میکنند باید پاداشی را در نظر بگیرند تا باعث تشویق و رشد آنها بشوند.

جهت دانلود کتاب صوتی بلاکچین اینجا کلیک کنید

بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم از سیستم حل مسئله رمزنگاری شده ( اثبات کار ) وابسته هستند که از نظر مصرف انرژی بهینه نیستند. بسیاری از بلاکچین های جدید از سیستم ( اثبات سهام ) استفاده می کنند.

بلاکچین و سیستم اثبات سهام

اما در اثبات سهام هر ماشین در زمان مشخص می تواند روی یک مسئله کار کند. و اگر نتواند عملکرد خوبی داشته باشد از شبکه حذف می شود. و همین موضوع باعث می شود
با دقت و نتیجه بهتری کار کند . اما ضعف این سیستم این است که ایمنی کامل در برابر آسیب ها را ندارد.

جهت مشاهده فروشگاه سامانه بورصدا اینجا کلیک کنید

آموزش بورس در کالج تی بورس

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

جهت ورود به سامانه آپر 365 اینجا کلیک کنید

 

نویسنده : عزیزالله جهانی مقدم

 

 

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: