درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و کارافرینی

دسته بندی :کتاب صوتی 29 آبان 1400 810

درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و کارافرینی

درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و کارافرینی

 

جهت سفارش و دانلود کتاب صوتی درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و زندگی اینجا را کلیک کنید

ایلان ماسک:

ایلان ماسک یکی از افراد موفق و با هوش این دوران است که دانستن سبک زندگی و عادت های او به شما کمک زیادی می کند. بیشتر از اینکه ایلان ماسک را به عنوان یکی از افراد ثروتمند جهان بشناسند، به عنوان فردی که در زمینه تکنولوژی کمک زیادی به بشریت می کند، شناخته شده است.

درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و کارافرینی به بررسی زندگی شخصی و عمومی و سرمایه گذاری های ایلان ماسک می پردازد و شما را با دلایل موفقیت ایلان آشنا می کند.

او در تمام کسب وکارهایش موفق بود. بعضی از کارها فقط برای او جنبه کارافرینی داشت.

ساخت اولین بازی او در سن 12 سالگی باعث شد به فکر کسب وکارهایی با فن اوری تجارت بیفتد.

زمانیکه ایلان در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول تحصیل بود، خوابگاه دانشجویی را اجاره کرده و ان را به دانشجویان دیگر اجاره می داد و پول خوبی از این راه به دست می اورد و می توانست هزینه های دانشگاه را بپردازد.

ایلان رویای سفر و زندگی در مریخ را داشت و در سال 2001 برای خرید موشک بالستیک به روسیه رفت. انها اصلا ایده های ایلان را جدی نگرفتند و حتی او را مسخره کردند. یک سال بعد ایلان با مطالعه و تخصص بیشتری برای خرید موشک به روسیه رفت. او پس از بررسی متوجه شد ساخت یک موشک برای او هزینه کمتری دارد. بنابراین او سومین شرکتش را به نام اسپیس ایکس راه اندازی کرد و توانست موشکی 90 درصد ارزانتر از سایر موشک های جهان بسازد که با موفقیت  می توانند در مقصد فرود بیایند. طراحی اسپیس ایکس طوری بود که 70 درصد سود دهی داشت.

شرکت تسلا موتورز

ایلان ماسک و تسلا

شرکت تسلا موتورز در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک ترپنینگ تاسیس شده است. هدف انها از تاسیس این شرکت تجاری سازی خودروهای برقی بوده است و کارشان را با تولید خودروهای  لوکس و گرانقیمت شروع کرده اند.

انها جلسه ای با ایلان در مورد ایده های او برای سفر به فضا داشتند. این جلسه تکرار شد و انها بجای صحبت در مورد سفر به مریخ درمورد خودروهای برقی و خودروی ترزو و رقابت این خودرو با خودروهای دیگر بازار صحبت کردند.

ایلان در سال 2004 در این شرکت سرمایه گذاری کلانی کرد و سهامدار عمده شرکت شد و به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد. سال 2008 که بحران مالی جهانی اغاز شده بود، ایلان به عنوان مدیرعامل و طراح ارشد تسلا موتورز انتخاب شد. وتا امروز این سمت را حفظ کرده است.

تولید اولین خودرو برقی تسلا به نام رودستر پنج سال زمان برد. ایلان برای پیشبرد اهدافش در شرکت اختلاف نظرات زیادی با مدیران و موسسان شرکت داشت. اما او مصمم بود تا اهدافش را عملی کند. در جریان تولید این خودرو ابرهارد شرکت را ترک کرد و ایلان مدیر عامل شرکت شد. تولید این خودرو هزینه زیادی داشت و ایلان مجبور شد 25 درصد  از کارگران را اخراج کند. این خودرو علاوه بر طراحی منحصر بفردی که داشت داشت می توانست با شارژ اولیه بیشتر از 320 کیلومتر حرکت کند. این شرکت موفق شد تا سال 2012 تعداد 2250 دستگاه را به 32 کشور جهان برساند.

جهت سفارش و دانلود کتاب صوتی درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و زندگی اینجا را کلیک کنید

شرکت هایپرلوپ

شرکت هایپرلوپ

یکی دیگر از پروژهای چالش برانگیز ایلان ماسک، سیستمی به نام هایپرلوپ است. هایپرلوپ قطاری است که با سرعتی نزدیک به صوت حرکت می کند و برای کوتاه تر شدن مسافت بین شهرها هستند. ایلان تصمیم داشت زمان فاصله بین شهرهای لس انجلس و سانفرانسیسکو را کم کند. در حال حاضر سرمایه ایی که برای حمل مسافرانه بین این شهرها هزینه می شود 68  میلیارد دلار است. در حالی که ایلان می گوید ساخت هایپرلوپ 6 میلیارد دلار هزینه دارد.

سال 2013 ایلان با همکاری مهندسان تسلا و اسپیس ایکس طرح اولیه این پروژه را روی اینترنت قرار دادند تا  علاقمندان  بتوانند از طریق ان طرح خودشان را ارائه بدهند و در صورت تایید با همکاری اسپیس ایکس طرح را ارتقا بدهند.

شرکت اپن ای آی

شرکت اپن ای آی

شرکت اپن ای آی در سال 2015 توسط ایلان تاسیس شده است. هدف ایلان از تاسیس این شرکت برای مقابله با سوء استفاده از به کار بردن هوش مصنوعی است. نهادهای زیادی در این مسیر با او همکاری می کنند؛ انها معتقدند اگر استفاده درستی از هوش مصنوعی نشود می تواند برای بشریت خطرناک باشد.

هدف شرکت این است  که مطمعن شود هوش مصنوعی به نفع مردم کارمی کند نه به ضرر انها. تمام فعالیت های این شرکت به صورت متن باز است و همه افراد می توانند به صورت انلاین به ان دسترسی داشته باشند.

سرمایه گذاری های ایلان ماسک

ایلان ماسک

اولین شرکت ایلان زیپ2، اولین نرم افزار راهنمای شهر برای روزنامه ها بود. این شرکت در بین شرکت های انلاین به عنوان گرانترین شرکت واگذار شد. با اینکه ایلان از این شرکت سود خوبی برد، اما بخاطر امکان رشدی که برای شرکت می دید فروش ان را یک شکست می دانست.

دومین شرکتی که ایلان تاسیس کرد ایکس دات کام بود. کار ان ارائه خدمات انلاین بود. ایلان در این شرکت با شرکایش دچار اختلافاتی بود و باعث شد از هیئت مدیر کنار گذاشته شود. این شرکت با شرکت رقیبش ادغام شد و نام اش به پی پال تغییر کرد. بعد از واگذاری این شرکت به شرکت ایی بی ایلان سود قابل توجهی به دست اورد؛ و همین باعث شد در شرکت های دیگر سرمایه گذاری کند.

برای مشاهده ادامه سرمایه گذاری های ایلان ماسک و دلایل موفقیت او می توانید کتاب را سفارش دهید:

جهت سفارش و دانلود کتاب صوتی درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و زندگی اینجا را کلیک کنید

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ایلان ماسک

هدف این پروژه این است که سیستم هوش مصنوعی ایجاد کند تا بتواند به صورت خودکار عیب های هر سیستم کامپیوتری را پیدا و رفع کند. به اعتقاد ایلان اگر این پیشرفت در مسیر درستی باشد جای نگرانی نیست. از نظر خیلی ها رسیدن به چنین تکنولوژی صدها سال زمان نیاز دارد؛ اما با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، از نظر ایلان ماسک تا سه دهه دیگر قدرت هوش مصنوعی به این مرحله می رسد. ایلان از تمام قدرت مالی و قدرت نفوذ خودش استفاده می کند تا مردم را نسبت به این موضوع اگاه کند.

شما خوانندگان عزیز برای اینکه بتوانید با این شخصیت محبوب و کارآفرین بیشتر آشنا شوید می توانید کتاب درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و کارافرینی که توسط سامانه بورصدا خلاصه سازی و به کتاب صوتی تبدیل شده است را از این لینک سفارش دهید:

جهت سفارش و دانلود کتاب صوتی درس های ایلان ماسک برای کسب و کار و زندگی اینجا را کلیک کنید

 

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: