قطار سرعت به سوی ثروت

دسته بندی :کتاب صوتی 17 اردیبهشت 1401 1115

قطار سرعت به سوی ثروت

قطار سرعت به سوی ثروت نوشته آقای دارن هاردی یکی از بهترین کتابها برای افرادی است که می خواهند در زمینه کارآفرینی موفق باشند.

در ادامه این مقاله به بخش هایی از این کتاب جذاب می پردازیم.

جهت دانلود کتاب صوتی قطار سرعت به سوی پیشرفت اینجا را کلیک کنید

فصل اول : قد لازم

مهم ترین چیز برای سفر کارآفرینی عشق و علاقه ی شماست. چیزی که افراد مشهور و تاجران از آن باخبر بوده و همیشه نخستین و مهم ترین عامل تجارت موفق را این می دانند که عاشق آن باشیم.

باید نسبت به کاری که انجام می دهید وسواسی و دقیق باشید و اشتیاقی تسلیم ناپذیر برای بهتر شدن داشته باشید.

افراد موفق و سرشناس در هر حرفه ای واقعا چیزی برای عشق ورزیدن پیدا کرده اند. آنچه آنها را از بقیه متمایز می کند شدت عشق و اشتیاق آنها به کاری است که انجام می دهند که حتی عده ای آن را جنون می نامند. به دلیل وجود همان عشق است که انگیزه ای مادی برای بهبود دائمی مهارت ها ، عملکردها و نتایج کار خود پرورش داده اند.

تفکر « من نمی توانم » دروغی بیش نیست.

بهانه ای برای تلاش نکردن است. مطمئن باشید ما همه توانایی های منحصر به فرد خود را داریم ، اما اگر خود را‌ به فرآیند پیشرفت مداوم و بی پایان متعهد کنیم همچنین می توانیم در هر زمینه از زندگی استاد‌ و نابغه شویم. به همین دلیل است که آخرین کلید این فرآیند کلی علاقه و اشتیاق است.

علاقه و‌اشتیاقی که به شما قدرت می دهد حتی شده ده هزار ساعت کار و تمرین یکنواخت و خسته کننده را تحمل کنید.

فصل دوم : کمربند ایمنی خود را محکم ببندید!

در فصل دوم کتاب قطار سرعت به سوی ثروت می خوانیم برای کارآفرینی باید به شدت خوشبین و مشتاق باشید. اغلب افراد شجاعت سوار شدن به قطار‌ سرعت را ندارند و به همین دلیل است که تنها 10 درصد افراد کارآفرین هستند و 90 درصد باقی مانده یک زندگی معمولی را ترجیح می دهند.

این 90 درصد افرادِ معمولی دوست ندارند ببینند فردی از خط خارج شده است.

این ناهماهنگی و عدم انطباق آنها را تهدید می کند و انتخاب ها و هویت آنها را به چالش می کشد.

آنها ترجیح می دهند به جای بیرون آمدن از وضعیت کنونی خود ، انتخاب های شما را مسخره و به شما حمله کنند به این امید که شما را به داخل گروه خود بکشند و با این کار احساس بهتری به خود پیدا کنند.

به همین دلیل افراد معمولی ، شما و تمام کسانی را که از خط خارج شده تا سوار قطار سرعت شوید را دیوانه می نامند.

اما یادتان باشد که همین دیوانگان هستند که باعث پیشرفت نژاد بشر می شوند و دنیا را به سوی بهتر شدن هدایت می کنند.

افراد معمولی شاید بخواهند از هر روشی برای بدنام کردن این دیوانگان استفاده کنند اما هرگز نمی توان این دیوانه ها را نادیده گرفت.

 

حال وقت آن است که با استفاده از پنج راهبرد زیر از ماهیت جنون آمیز خود استقبال کنید :

1- به دنبال محبوبیت نباشید.

2- بگذارید دیگران به شما بخندند

3- موفقیت را تعریف کنید

4- برای خودتان زندگی کنید و به نظر مردم اهمیت ندهید

5- سریع برخیزید و شکست خود را جبران کنید

فصل سوم : سوخت گیری کنید

در بحث تجارت و کسب و کارتان همواره موضوع های بسیار زیادی هستند که شما باید به آنها فکر کنید و درموردشان تصمیم گیری کنید.

اما نکته ی مهم این است که شما باید درباره ی محل صرف وقت و توجه تان دقت داشته باشید. اگر بر روی موارد بی اهمیت انرژی خود را تلف کنید از مسیر خارج می شوید پس باید تمرکزتان روی موارد کلیدی و مهم باشد.

هزاران کارآفرین دیده شده اند که میلیون ها ساعت صرف طراحی ، تولید و تکمیل بهترین محصولات خود کردند. متاسفانه بسیاری از این کارآفرین ها هم در اثر ورشکستگی ، شرکت های خود را بسته اند و محصولات عالی آنها پشت دیوار انبار خاک میخورد. دوست داشته باشید یا نه هرکس که بهترین محصولات دنیا را داشته باشد لزوما برنده نمی شود.

شاید فکر کرده اید اگر فقط تیم درستی را دور هم جمع کنید در رقابت برنده می شوید.

اما خیلی از تیم های فوق العاده و رویایی به طرز وحشتناکی شکست خورده اند. تشکیل تیم رویایی فقط یک رویا است و مسئله ی واقعی موفقیت نیست.

اگر مردم و افراد مناسب بر اولویت های اشتباه تمرکز کنند ، رویا را به کابوس تبدیل می کنند.

جهت دانلود کتاب صوتی قطار سرعت به سوی پیشرفت اینجا را کلیک کنید

فصل چهارم : صندلی خالی خود را با بهترین ها پر کنید

دیوید اوگلوی می گوید : « اگر هر یک از ما افراد ضعیف تر از خود را استخدام کنیم ، شرکت ضعیفی خواهیم داشت. اما اگر افراد قوی تر از خود را استخدام کنید ، صاحب شرکت قدرتمندی خواهیم شد. »

وقتی موضوع پر کردن صندلی های قطار ثروت ساز مطرح می‌شود ، خوب بودن افراد کافی نیست. تنها گزینه ی شما استخدام افراد فوق العاده است. شما باید کارمندان عالی را استخدام کنید. کارمندان عالی شما را از مچاله شدن و خزیدن در گوشه های قطار تندرو کارآفرینی نجات می‌دهند. هیچ تکنولوژی یا راهبرد سودآوری نمی تواند جای یک کارمند عالی را پر کند. لزوم استفاده از کارمندان عالی به چند دلیل است :

1- کارمندان درجه یک ، افراد درجه یک را جذب می کنند

2- کارمند درجه یک برنده می شود

3- کارمندان درجه یک مجانی هستند

 

فصل پنجم : صندلی جلو بنشینید

رهبر ؛ رهبر یک همراه تا موفقیت است.

تنها محدودیت رشد و پیشرفت شرکت ، جاه طلبی صاحب آن است. بازار فرصت را به همه می دهد اما این خود صاحب شرکت است که سرعت حرکت را تعیین می کند و موانع را از سر راه بر می دارد.

همچنین اوست که باید به منابع دست پیدا کند و‌ برای رشد سریع تر شرکت مذاکره کند.

درواقع می توان گفت مهم ترین چیزی که یک صاحب شرکت مدیریت می کند ، خودش است.

اگر صاحب شرکت از پس مدیریت خود به خوبی بربیاید همه چیز سر جای خود قرار می گیرد. نخستین و مهم ترین مانع رشد هر سازمانی رهبر آن است به همین دلیل است که رهبر و هدایت کننده ی یک شرکت تا این اندازه مهم است.

درواقع توانایی رهبری شما ، عامل اصلی موفقیت شما در تجارت است.

فصل ششم : سرعت خود را تنظیم کنید

در فصل ششم کتاب قطار سرعت به سوی ثروت می خوانیم بسیاری از ما ساعات زیادی را روی کار خود متمرکز هستیم و اغلب از تفریحات یا دیگر مسائل زندگی خود می زنیم و پیوسته کار می کنیم.

بسیار پرمشغله هستیم و سخت تر کار می کنیم. اما با این وجود افراد زیادی هستند که از ما موفق تر و ثروتمند ترند و دلیلش فقط یک چیز است و آن این است که لزوماً ساعات طولانی و سخت کار کردن به معنی موفق بودن نیست.

در تجارت شما با عوامل حیاتی ای روبرو هستید که مرگ یا زندگی تجارت شما را تعیین می‌کنند.

بیشتر افرادی که کتاب و مجلات موفقیت را می خوانند فاقد انگیزه، هدف، آرزو یا اخلاق کاری نیستند؛ اشتباه آنها این است که نیرو و توان خود را مصرف و همه دارایی خود را بدون تمرکز و شفافیت قربانی می کنند.

مطمئن نیستند دقیقاً روی چه کاری تمرکز نمایند.

می کوشند تمام مدت روی همه چیز تمرکز کنند بنابراین دچار پرکاری، ازدحام برنامه، افت عملکرد و کیفیت کار می‌شوند و حتی شکست می‌خورند. کار نکردن علت شکست آنها نیست بلکه علت شکست آنها کارهایی است که انجام می‌دهند.

برای موفق شدن باید به شدت بر زمان، انرژی و مهمترین منابع متمرکز شوید یعنی بدون حواس پرتی به عوامل حیاتی توجه کنید.

جهت دانلود کتاب صوتی قطار سرعت به سوی پیشرفت اینجا را کلیک کنید

فصل هفتم: دستانت را آزاد و بی پروا رها کن

کارآفرینانی که بر ترس خود غلبه کرده اند افراد شجاعی هستند نه به آن علت که ترس ندارند بلکه به این علت که قدم برداشتند و هر روز با آن ترس مقابله کردند.

ترس واقعی نیست بدون شک واقعی به نظر می‌رسد؛ ضربان قلب شدید می شود؛ زانوها می لرزد و کف دست انسان عرق می کند؛ اینها نشانه های واقعی هستند.

اما چیزی که ما در حقیقت از آن می‌ترسیم توهم زاییده ذهن است.

تنها چیزی که شما را می ترساند تفسیر ذهنی شما از اتفاقات است. ترس پدیده‌ای است که کاملاً در درون مغز شما ساکن است.

این ذهن است که به هر تفسیری معنا می‌دهد. این ذهن شماست که هیجان منفی را می آفریند.

کلام آخر

دارن هاردی در کتاب  قطار سرعت به سوی ثروت می گوید می‌دانم درون هر شخصی یک کارآفرین بزرگ نهفته است؛ می دانم که همه ما مادرزادی کارآفرین هستیم.

کارآفرینی در روح قلب و رویاهای ماست؛ کارافرینی در خون ماست؛ اما می دانم که اداره کردن تجارت کار ترسناکی است.

در حقیقت آنقدر ترسناک که میلیون ها نفر حتی جرات ندارند آن را امتحان کنند و برای کسانی هم که جرات انجام آن را دارند بسیار سخت است.

برای نتیجه گرفتن از دانش خود طرح های زیر را عملی کنید:

۱- اکنون تمام نکات کلیدی که در این کتاب آموختید را روی کارت های شش در چهار یادداشت کنید. ایده تان را روی برگه و توضیحات لازم را پشت آن بنویسید.

۲- کارت ها را روی میز پخش کنید و آنها را بر اساس تاثیر مثبتی که بر آینده و هدف شما می‌گذارند، اولویت بندی کنید. حداقل ده تا بیست و پنج مورد از ایده های عالی خود را مشخص کنید.

۳- سه تا از مهم ترین ایده ها را انتخاب کنید و همین حالا برای هرکدام گام مشخصی بردارید.

مثل برنامه ریزی برای یک جلسه، تلفن زدن، سازماندهی جلسه یا محول کردن یک کار؛ به هر حال کاری در زمینه شروع آن و برهم زدن حالت ایستایی انجام دهید.

از هر کتاب، سمینار یا برنامه‌ای به سه ایده مهم نیاز دارید.

حتی یک ایده هم می تواند زندگی شما را تغییر دهد. وقت آن سه ایده را کامل اجرا کردید، دوباره کارت ها را روی میز کار پخش کنید و سه ایده مهم بعدی را اولویت بندی کنید؛ سپس روی آنها اقدام کنید.

برای کسب موفقیت در تجارت باید سرسخت باشید، بزرگ فکر کنید و مهارت کسب کنید. برای بهترین شدن باید با بهترین ها همکاری کنید. زندگی مانند ریل راه آهن پر پیچ و خم استکه به موفقیت ختم می شود و موفقیت هر فردی خاص خود اوست.

جهت دانلود کتاب صوتی قطار سرعت به سوی پیشرفت اینجا را کلیک کنید

 

دانلود نرم افزار داره طلایی سهام به همراه 48 ساعت تست رایگان

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: