کیش و مات اسرار روانشناسی موفقیت در بازار بورس

دسته بندی :کتاب صوتی 29 آبان 1399 930
کتاب صوتی کیش و مات اسرار موفقیت در بازار بورس

کیش و مات
اسرار روانشناسی موفقیت در بورس

 

کتاب صوتی کیش و مات اسرار موفقیت در بازار بورس

کتاب صوتی کیش و مات اسرار موفقیت در بازار بورس نویسنده لاری لوین

بخش اول مهارتهایی که به آن احتیاج دارید

مقدمه

 

 

دانلود کتاب صوتی کیش و مات

 

کیش و مات اسرار روانشناسی موفقیت در بازار بورس

درطول مدتی که کتاب کیش و مات را مطالعه می کنید، باید بتوانید توانایی های تبدیل شدن به یک معامله گر موفق را فرا بگیرید .
اگر می خواهید معاملات پول ساز زیادی انجام دهید، باید یاد بگیرید با توجه به علاقه خود عمل کنید در غیر اینصورت ضرر فراوانی می کنید .

بازارها به اشکال گوناگون عمل می کنند شما در چنین معاملاتی ، از هر نوع تجارت دیگری در دنیا آزادی بیشتری دارید و تنها چیزی که می تواند مانع پیشرفت شما شود کمبود سرمایه است .

معامله با آنچه در زندگی روزمره خود انجام می دهیم متفاوت است. در معامله شما هیچ کنترلی بر روی بازار ندارید و بازار در هر جهتی که بخواهد حرکت می کند. در این حالت که ما هیچ کنترلی بر روی بازار نداریم، تنها عامل موفقیت این است که به جای کنترل کردن بازار، خودمان را کنترل کنیم.

به یاد داشته باشید که شما در بازار باید با توجه به علاقه خود عمل کنید .من همواره کفته ام :

فردی با انضباط شخصی خوب ولی روش معاملاتی ضعیف از فردی با انضباط شخصی ضعیف ولی با روش معاملاتی خوب، پیشی می گیرد .

 

فصل اول تعیین و مشخص کردن اهداف واقع بینانه

فصل اول کتاب کیش و مات تعیین و مشخص کردن اهداف واقع بینانه

آنچه در این فصل از کتاب کیش و مات می خوانیم این است که چگونه باید اهداف را در ذهن خود تعریف کنیم . در این فصل از کتاب سه خصوصیت مهمی که اهداف باید داشته باشد را می بینیم و با چگونگی درگیری ذهن با هدف از پیش تعیین شده آشنا می شویم و در می یابیم هدف را چگونه برای ذهن تعریف کنیم تا به طور ناخودآگاه و غریزی برای رسیدن به هدف به ما کمک کند .

فصل دوم یاد بگیرید که ضرر کردن را دوست داشته باشید

فصل دوم یاد بگیرید که ضرر کردن را دوست داشته باشید

در کتاب صوتی کیش و مات آورده شده است که معامله در بورس حرکتی دو سویه است یعنی همانقدر که شاید منجر به سود شود ممکن است منجر به زیان هم بشود . دراین میان معامله گرانی موفق خواهند بود  که از ضرر کردن در معامله ناراحت نشوند بلکه آن را درسی برای خود بدانند و با بررسی نقاط ضعف اشتباه را دوباره تکرار نکنند .

باید یاد بگیرید به هرحال از معاملات زیان ده خود خارح شوید . زیان هم جزئی از بازار و معاملات آن است . اگر زیان را دوست داشته باشید و از آن نترسید و بدانید که زیان از شما چیزی کم نمیکند بلکه بلعکس شاید درسی آموزنده برای شما باشد به راحتی می توانید از معاملات زیان ده خود خارج شوید شاید بتوان گفت معنای زیان را برای خودتان تغییر داده اید و این جزئی از موفقیت خواهد بود .

مارک داگلاس نویسنده کتاب معامله گر منضبط می نویسد :

به معاملات زیان ده خود هنگامی که متوجه وجودشان شدید پایان دهید .

 

فصل سوم زمان هیچ ارتباطی با پول ندارد

 

دانلود کتاب صوتی کیش و مات

 

در بازار بورس ممکن است در عرض مدت کوتاهی معاملاتی سودآور داشته باشید . مواجهه با این سود برای معامله گران دو جنبه دارد .
اول اینکه این سود ممکن است برای معامله گران حس سود نامشروع را داشته باشند . حس کنند لیاقت این سود در این مدت کوتاه را دارند یا نه .

مسئله دوم این است که معامله گران فکر می کنند همواره می توانند این سود هنگفت در مدت کم را برای همیشه به دست آورند .یعنی هر وقت وارد معامله در بورس شوند می توانند به سود هنگفت خود در زمان کم دست یابند.

کتاب کیش و مات هردوی این دیدگاه را اشتباه می داند .زیرا بازار تابعی از عرضه و تقاضاست و نمی توان برای آن تعیین تکلیف نمود .پس بهترین کار تعیین محدوده ای برای سود و زیان است که در هر ریزش و سودی تکلیف خود را با بازار بورس و سهام خود بدانید .

 

فصل چهارم انعطاف پذیر باشید

فصل چهارم کتاب کیش و مات انعطاف پذیر باشید

در نسخه صوتی کتاب کیش و مات  در ابتدای این فصل می شنویم :

هیچگاه با سهم ازدواج نکن !!

متعصب بودن یا انعطاف پذیری در قبال یک سهم رفتاری است که در مواجهه با هر سهمی باید از خود نشان دهید . یکی از اشتباهات معامله گران این است که بیش از حد برای یک سهم وقت می گذارند و خود را درگیر آن می کنند و این باعث می شود انعطاف پذیری لازم برای خروج به موقع از سهم را از دست بدهند . این تفگر استباه است که فکر گنید عدم موفقیت یا زیان در یک معامله تمام سود های گذشته و آینده شما را از بین خواهد برد .

به یاد داشته باشید درآمد شما با طرز فکرتان ارتباط مستقیم دارد و داشتن انعطاف، تنها عامل موفقیت در بازار است.

فصل پنجم آیا شما لایق پول درآوردن هستید

فصل پنجم آیا شما لایق پول درآوردن هستید 

تصویر خود ساخته چیست ؟ تصویر خودساخته آن شخصی است که همواره از خود در ذهن دارید . این تصویر خیالی از شما برای خودتان یک فرد پولدار و موفق می سازد یا …  .
این تصویر است که در بازار بورس می تواند به شما کمک کند موفق و پرسود باشید یا به خود القا کنید که لیاقت سود بردن از بازار با صرف وقت کم و احیانا چند کلیک را ندارید .

فصل ششم قوانین معامله

فصل ششم قوانین معامله

این فصل از کتاب کیش و مات به نحوه معامله و قوانین آن پرداخته است . معامله قانون خاصی ندارد ولی شما باید برای خود قانون در معاملات خود داشته باشید . قوانین شما باید طوری باشد که بتوانید به آنها عمل کنید نه آنقدر سخت که نتوانید از آن پیروی کنید و نه آنقدر ساده و راحت که به سادگی از آن تخطی کنید . در این فصل از کتاب قوانین معامله نام برده  شده است و شما می توانید همه یا هریک از آنها را برای خود برگزینید .

فصل هفتم عملکرد بی عیب و نقص

بسیاری از معامله گران عملکرد بی عیب و نقص را خرید سهم در پایین ترین قیمت ممکن و فروش در بالاترین قیمت می دانند و یا تصور می کنند معامله بی عیب و نقص، معامله کردن بدون تحمل ضرر است .

باید گفت هردوی این دیدگاه ها اشتباه است . در نسخه صوتی کتاب کیش و مات اینگونه آمده است که معامله بی عیب و نقص بدین معناست که شما اولا دارای استراتژی برای انجام معامله باشید و بدون عیب و نقص از آن تبعیت کنید . مابقی کارها به عهده قدرت تحلیلگری شما و جریانات بازار است . باید یاد بگیرید کجا وارد معامله شوید و کجا خارح شوید و از قوانین خود هیچگاه و تحت هیچ شرایطی تخطی نکنید . این معامله بی عیب و تقص است .در این فصل از کتاب بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهد شد .

فصل هشتم استفاده از حد ضرر

فصل هشتم کتاب کیش و مات استفاده از حد ضرر

جلوگیری از علبه احساسات بر معامله گر در بازار بورس یکی از مهم ترین مسائل است . هر معامله گری باید بداند چه میزان از ضرر کردن در قدرت تحمل اوست و با رسیدن به جه میزان زیان باید از معامله خارج شود . یکی از بهترین راه ها داشتن حد ضرر است . این اهرم قطعا در موفقیت شما در بازار بورس تاثیر گذار است .

فصل نهم نحوه برخورد با بازار در حال نوسان

 

دانلود کتاب صوتی کیش و مات

 

بازار همواره در حال نوسان است و هیچگاه از حرکت باز نمی ایستد .به عنوان یک معامله گر باید برای خود تعریف کنید که چه میزان سود برای شما کافی است.در یک معامله زیان ده شخص طماع حاضر به قبول شکست نیست و مرتبا خود را متعاقد می کند که بازار بر می گردد .و در این معامله سود خواهد کرد . در این فصل می آموزید بر اساس وقایع  خارج از بورس تصمیم نگیرید .

فصل دهم هدفمند بودن

فصل دهم هدفمند بودن

گرچه عملکرد بورس از عملکرد اشخاص حاضر در آن حاصل میشود ولی هیچ یک از این اشخاص به تنهایی نمی توانند جهت بازار را عوض کنند و یا بر روی آن تاثیر گذارند . هدفمند بودن این است که این حرکات بازار را به درستی شناسایی و منطبق بر آن حرکت کنید در این صورت است که هر حرکت بازار شما را از هدف باز نمیدارد .
همواره به یاد داشته باشید مقابله و مبارزه با بازار امکان ندارد و بازنده این میدان مبارزه، بازار نیست.

فصل یازدهم بازنده یا برنده فعالی باشید

بازار بورس و سهام مانند قمار نیست که عملا بدانید در حال قمار هستید. در بازار بورس و سهام همه پیز متفاوت است و شما پشت پرده بازار را نمی دانید . در بازار بورس اگر دست روی دست بگذارید و هیچ کاری نکنید این بازار است که به نفع خود حساب بانکی شما را خالی می کند . در بازار بورس و سهام باید بصورت کاملا فعال سود خود را حفظ کنید و جلوی ضرر های بیشتر را بگیرید .

فصل دوازدهم معاملات کاغذی پس از ضرر

پس از ضررهایی که احتمالا در بازار نصیبتان می شود معاملات کاغذی را انجام دهید . معاملات را برای خودتان به نوعی شبیه سازی کنید ولی فقط روی کاغذ و نه در واقعیت .برای معاملاتتان حد ضرر و سیو سود تعیین کیند و به آن عمل کنید . این کار این امکان را به شما می دهد که انضباط بیشتری داشته باشید و در ضمیر ناخودآگاه خود ضررها را فراموش کنید .

فصل سیزدهم خود را اصلاح کنید

فصل سیزدهم خود را اصلاح کنید

در این فصل از کتاب کیش و مات می آموزید ترس را از خود دور کنید تا بازار را از دیدگاهی هدفمند و روشن تحت نظر داشته باشید .قوانینی برای خود تعریف کنید که بر ترس غلبه کنید تا بتوانید شروع به پیشرفت کنید این قوانین باعث می شود به صلاح خود عمل کنید .

 

 

بخش دوم مهارت هایی که به آن ها نیاز ندارید

 

فصل چهاردهم : بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید

فصل چهاردهم کتاب کیش و مات بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید

بدترین اشتباه شما در معامله در بازار بورس این است که به خود بگویید:

(همین یکبار از قوانین خود تخطی می کنم .
ببین این یک موقعیت بسیار مناسب است این بار اشکالی ندارد )

ولی مطمئن باشید این آخرین باز نخواهد بود . بد ترین اشتباه این است که تصمیم بگیرید از قوانینی که خودتان برای خودتان گذاشتید را زیر پا بگذارید . بهترین  راه برای کسب سود و کسب درآمد این است که به یک سری از اصول همواره پاییند باشید .

فصل پانزدهم در آمد حاصل از معامله کردن

فصل پانزدهم کتاب کیش و مات در آمد حاصل از معامله کردن

همیشه به یاد داشته باشید مقدار پولی که بعد از سود یا زیان های قبلی در دسترس است و در حسابتان باقی مانده است را در معاملات بعدی درنظر بگیرید . این در واقع وقتی معنا پیدا میکند که شما سعی در انتقام از بازار و بازپس گیری مقادیر از دست داده تان کنید . در این صورت اگر بخواهید بازار را مطابق میل خودتان تغییر دهید باز هم شکست خواهید خورد . پس بهترین راه این است که خودتان را تغییر دهید و اصلاح کنید .

فصل شانزدهم آرزو کردن و امیدوار بودن

امید و آرزوی شما در بازار بورس چیست؟ اگر امیدوارید که بازار اصلاح شود نزول ها پایان یابد قیمت سهم شما هرروز بیشتر از دیروز رشد کند باید بگوییم که شما امید و آرزویی واهی دارید که هیپگاه هم برآورده نخواهد شد . در واقع امید بستن به بازار و منتظر ترحم و مهربانی بازار بودن کاری اشتباه است و به جای آن میتوانید امید وار باشید که در معاملات پیش رو قوانین خود را بهتر رعایت کنید و یا اینکه به این امیر باشید که هرروز چیز های تازه یاد بگیرید .

فصل هفدهم اضافه کردن به حد نهایی ضرر در یک معامله

گاهی معامله گران برای کم کردن میزان زیان خود اقدام به خرید سهم در دوره های مختلف می کنند . کتاب کیش و مات و نویسنده آن معتقد است این کار در کوتاه مدت و دفعات بسیار کم شاید پاسخگو و اثر گذار باشد ولی قطعا در دراز مدت عملا کاری را پیش نمی برد . البته توحه کنید که این نوع خرید با خرید بصورت پله ای که عملی صحیح است اشتباه گرفته نشود .

فصل هجدهم حرص و طمع

درنظر گرفتن عواملی جز عوامل موثر در بازار در معاملات باعث طماع شدن شما خواهد شد . البته طمع در معاملات بازار بورس امری طبیعی است و افراد زیادی ممکن است به آن گرفتار شوند ولی باید بدانید این عوامل در تحلیل جرکت بازار هیچ نقشی ندارند .

فصل نوزدهم ترس

ترس

ترسی که در زندگی عادی شاید بسیار مفید است، می تواند در بازار بورس زیان بار باشد . در واقع آن چیزی که اسم آن را ترس گذاشته ایم در واقع دستوراتی است که در ضمیر ناخودآگاه خود برای جلوگیری از مواجهه با چیزهایی است که از آنها اجتناب می کنیم ولی باید بدانید حقیقت آن است که بر روی هرچیز که تمرکز کنید همان را به دست خواهید آورد پس بهتر است برروی مسائل مطلوب تمرکز کنید .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: