بیندیشید و ثروتمند شوید

دسته بندی :کتاب صوتی 1 اردیبهشت 1401 932

بیندیشید و ثروتمند شوید

 

بیندیشید و ثروتمند شوید. این کتاب درباره آگاهی از رازهای کسب درآمد و پول می باشد که توسط آقای ناپلئون هیل به رشته تحریر درآمده است.

درباره ناپلئون هیل صحبت های بسیاری شده است و گاهی او را به کلاه برداری متهم می کنند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از کتابهای پر فروش ناپلئون هیل می باشد که یکی از پر فروشترین کتابهای وی می باشد.

با توجه به اتهاماتی که درباره ناپلئون هیل وجود دارد توصیه ما این است که در خواندن این کتاب دقت بیشتری به خرج بدهید.

 

 دانلود کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

 

درباره ناپلئون هیل:

نا پلئون هیل متولد 26 اکتبر سال 1883 در ایالت ویرجینیای امریکا است. او در خانواده ای فقیر و محله ای بی سواد به دنیا امد و بزرگ شد.
ناپلئون به دلیل علاقه ای که به کتابخوانی داشت توانست در سن 13 سالگی به کار روزنامه نگاری مشغول شود و مخارج تحصیلش را تامین کند.
با وجود علاقه ای که به رشته حقوق داشت اما بخاطر هزینه های تحصیل موفق نشد دردانشگاه ادامه تحصیل بدهد و مجبور شد وارد بازار کار بشود. اما این شرایط مانع رشد و موفقیت او نشد.
او علاوه بر اینکه نویسنده توانایی بود دو سال هم مشاور رئیس جمهور فرانکلین روزولت بود.
اودر سن 87 سالگی در حالیکه نویسنده قابل و فرد تاثیر گذاری در حوزه ادبیات و نویسندگی بود از دنیا رفت.
بیشتر موفقیت او مربوط به این کتاب است.
کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید او یکی از پرفروش ترین کتاب ها در حوزه کسب و کار و موفقیت در جهان است.

 

 اشتیاق

اینکه شما فقط ارزوی رسیدن به چیزی را داشته باشید کافی نیست. شما علاوه بر ارزوها و اهدافتان باید با تمام وجود برای رسیدن به ان اشتیاق داشته باشید.
و با وجود کوچکترین مشکل یا سختی از ادامه مسیر منصرف نشوید. وقتی بارنز تصمیم گرفت همکار ادیسون بشود، تمام ذهن و برنامه ریزی هایش برای همین کار بود، او هرگز به این فکر نمی کرد اگر نتواند یا نشود، می تواند برگردد و به کار قبلی اش ادامه بدهد.
او امده بود تا ان کار را انجام بدهد. ذره ای تردید و شک برای اهدافی که در ذهن داشت نداشت.

 دانلود کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

تمایل

باورها و اعتقادات ما می توانند مسیر زندگی ما را عوض کنند. باورهای ما در طول زندگی اینقدر تکرار می شوند که در ذهن مان ماندگار می شوند و می توانند روی تصمیماتمان تاثیر بگذارند.
در حقیقت هر چیزی را که در زندگی به دست می اوریم نتیجه اعتقادات و باورهایمان است.
انسان های زیادی بخاطر باورها و اعتقادات غلط در فقر و بدبختی زندگی می کنند. به خودتان ، خواسته هایتان و توانایی هایتان ایمان داشته باشید و بدانید ایمان شما باعث انگیزه و عمل تان می شود.

شما همان کسی هستید که در طول روز به ان فکر می کنید. اهداف و برنامه های زندگی تان را مشخص کنید و اینقدر انها را تکرار کنید تا وارد ذهن نیمه اگاهتان بشود.
ذهن نیمه اگاه این توانایی را به شما می دهد که به انچه فکر می کنید برسید. خواسته هایتان را طوری تصور کنید که انگار به انها رسیده اید.
با تلقین به خودتان می توانید ذهن نیمه هوشیارتان را فریب بدهید. ترس را کنار بگذارید و با اعتماد به نفس به سمت اهدافتان گام بردارید.
در راه رسیدن به اهداف تان انصاف را هم در نظر داشته باشید و بخاطر منافع خودتان به دیگران ضربه نزنید. تنفر- حسادت – خودپسندی- شک و تردید را از خودتان دور کنید.
تا زمانیکه دید منفی داشته باشید هرگز به موفقیت و ارامش نمی رسید. به دیگران کمک کنید و از دیگران هم کمک بخواهید.

 

 باور

ما براساس اگاهی ها و شخصیت مان تصمیم می گیریم چه افکاری در ذهن هوشیارمان قرار بگیرد. ما این توانایی را داریم که اطلاعاتی را که به ذهن نیمه اگاهمان می دهیم را کنترل کنیم.
ما هر چیزی را که به خودمان تلقین کنیم در ذهن نیمه هوشیارمان  ثبت می کنیم و از این طریق افکارمان را تحت تاثیر قرار می دهیم.
افکار و خواسته هایتان باید با احساس و باور شما هماهنگ باشد تا بتواند روی ذهن نیمه اگاه شما تاثیر بگذارد.
اگر شما افکار منفی را به خودتان تلقین کنید،این افکار روی ذهن تان تاثیر می گذارد و مانع رشد شما می شوند.
برای همین گفتیم خواسته ها و برنامه هایتان را بنویسید و هر روز ان را تکرار کنید، این کار باعث می شود شما میل و اشتیاق در خودتان بوجود بیاورید.

خود القایی

دانش به تنهایی باعث ثروتمند شدن شما نمی شود. اساتید دانشگاه ها و کارشناسان امور مالی دانش زیادی دارند اما معمولا ثروتمند نیستند. دانش زمانی برای ثروتمند شدن کارایی دارد که سازمان دهی بشود.
دانش باید هوشمندانه ایده ها و طرح های شما را عملی کند و به سمت موفقیت پیش ببرد.
شما باید در کسب و کار خودتان یک متخصص باشید؛ داشتن تخصص به معنای تحصیلات عالیه نیست.
تخصص و تحصیل یعنی قدرت و باوری که بتوانید با ذهنی باز خواسته هایتان را به صورت شرافتمندانه به دست بیاورید. هنری فورد یکی از بهترین متخصصان جهان است.

 دانلود کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

 تصور

ذهن انسان ازادانه هر نوع خیال پردازی می کند. انسان توانسته است براساس تصورات خود از فاصله هزاران کیلومتری وضعیت خورشید را بررسی کند.
انسان تازه به این نتیجه رسیده است که می تواند تخیلاتش را به واقعیت تبدیل کند. اختراعات نشان دهنده این هستند که تخیلات می توانند به واقعیت تبدیل می شوند.

بعضی از افراد ایده ها و طرح های جدیدی را خلق نمی کنند بلکه فقط طرح ها و ایده های قدیمی را با تخیلات شان به روز می کنند.
افرادی هم هستند که ذهن محدودی ندارند و بخاطر هوش بینهایتشان تخیلات خلاقانه ای دارند.
افراد بزرگ در حوزه های مختلف تخیلات خلاقانه ای داشته اند و توانسته اند این تخیلات را به خوبی گسترش بدهند و به واقعیت تبدیل کنند.

 

برنامه ریزی سازماندهی شده

در این فصل به شما می گویم چطور می توانید طرح ها و ایده هایتان را عملی کنید:

در مرحله اول شما نیاز به یک گروه یا تیم دارید.

مرحله دوم برای گروه تان حقوق یا پاداشی درنظر بگیرید، هیچ کس برای شما مجانی کاری را انجام نمی دهد. انها یا باید شریک طرح و ایده شما باشند و یا در ازای کاری که انجام می دهند حقوق بگیرند.

مرحله سوم باید به صورت منظم جلساتی را تشکیل بدهید و با گروه تان همفکری کنید. شما باید نسبت به تشکیل و حضور در این جلسات تعهد داشته باشید. شما باید در این جلسات توانایی ها- مهارت ها و تجربیاتتان را مورد ارزیابی قرار بدهید.

هیچ انسانی بدون همکاری دیگران و برنامه ریزی نمی تواند موفق بشود. تیم شما باید این توانایی را داشته باشد تا در صورت شکست یک طرح، طرح دیگری را جایگزین کند و اینقدر این کار را ادامه بدهید تا موفق بشوید. ادیسون ده هزار بار شکست خورد، اما هرگز نا امید نشد. او هر شکست را تجربه ای جدید در نظر گرفت تا در نهایت به یکی از بزرگترین مخترعان جهان تبدیل شد.

 

انتخاب

بررسی عملکرد بزرگترین ثروتمندان نشان می دهد انها تصمیم گیری هایشان را به تاخیر نمی اندازند . دلیل شکست تعداد زیادی از افراد نداشتن یک انتخاب است.

افراد موفق این توانایی را دارند که خیلی سریع تصمیم گیری کنند.
یکی از ویژگی های بارز اقای هنری فورد همین تصمیم گیری های سریع و مصمم بودن او در تصمیماتش است.
خیلی ها این ویژگی را به خودخواهی نسبت می دهند، اما باز هم نسبت به تاخیر انداختن تصمیمات ترجیح داده می شود.
افرادی که همیشه تحت تاثیر سخنان دیگران قرار می گیرند و اصلا زحمت تصمیم گیری را به خودشان نمی دهند، نمیتوانند به موفقیت برسند.

زمانیکه شما اهداف و برنامه هایتان را با افرادی که با شما همدل نیستند در میان میگذارید، حرف ها و نظرات انها ممکن است شما را مایوس کند و انگیزه تان را از بین ببرد. شما فقط باید با گروه و تیمی که برای تصمیماتتان تشکیل داده اید مشورت کنید.

همیشه افرادی هستند که دانش کمی دارند و زیاد حرف می زنند، این دسته از افراد معمولا اهل عمل نیستند و طوری وانمود می کنند که خیلی افراد باهوشی هستند؛ از این افراد دوری کنید. سعی کنید بیشتر از اینکه حرف بزنید گوش کنید.

 

 پایداری و مقاومت

پایداری و اراده یکی از راه های اصلی رسیدن به موفقیت است.
معمولا انسان های موفق را انسان هایی خودخواه و بی رحم می دانیم. اما این طرز فکر اشتباست! انها انسان هایی با اراده و مصمم هستن و با برنامه ریزی به سمت اهدافشان گام برمیدارند.

افرادی که اراده خوبی ندارند منتظر کوچکترین بهانه ای هستند تا اهدافشان را کنار بگذارند. افرادی مثل فورد – کارنگی – راکفلر و ادیسون افرادی بودند که تمام موانع و مشکلات را برای رسیدن به اهدافشان کنار می گذاشتند و با اراده و پر قدرت ادامه دادند.

مصمم بودن و پایداری و تمام اصولی که در این کتاب گفته شد باعث موفقیت می شوند. اگر شما برای رسیدن به اهدافتان پایداری و مقاوت نداشته باشید، با چند چالش و مشکل از ادامه مسیر منصرف می شوید.
اینکه چقدر بتوانید پایداری داشته باشید بستگی به میزان تمایل شما دارد.

 دانلود کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

 قدرت ذهن برتر

قدرت یعنی دانشی که بر پایه ی برنامه ریزی و هوش به کار گرفته شود. قدرت باعث تولید ثروت می شود. قدرت را می توان از طریق هوش – تجربه افراد متخصص – کتاب ها و غیره به دست اورد.

قدرت می تواند از طریق همکاری و تلاش بین چند نفر یا یک مجموعه به دست بیاید.
معمولا کسی به تنهایی نمی تواند به قدرت برسد. همکاری شما با افرادی که از هوش و شعور بالایی برخوردارند باعث می شود از توانایی و استعداد انها استفاده کنید.
مجموعه چند باطری نسبت به یک باطری انرژی بیشتری دارند در مورد ترکیب چند ذهن هم به همین صورت است. البته بعضی از ذهن ها در مقایسه با ذهن های دیگر فعالترند.
اما در حالت کلی وقتی چند مغز با هم همفکری و همکاری می کنند نسبت به یک مغز انرژی بیشتری تولید می کنند.
افکار مثبت شما را به موفقیت و ثروت و افکار منفی به فقر می رساند. تفاوت این دو در این است که فقر به هیچ برنامه و هدفی نیاز ندارد.

 

راز دگردیسی جنسی

 

دگردیسی جنسی یعنی تغییراتی که با یک حالت ذهنی ایجاد می شود. این حالت باعث بقای نسل – حفظ سلامتی و تبدیل یک انسان نابالغ به بالغ می شود.
خواسته جنسی قویترین تمایل انسان است. برخی انسان ها بخاطر تمایلات جنسی شهرت- ثروت- موقعیت و جان خودشان را به خطر می اندازند.
اگر انسان ها از این نیرو به درستی استفاده کنند می توانند در هر کاری موفق بشوند.

اگر از این مورد به درستی استفاده نشود صرف راه های بی ارزشی می شود.

اگر بتوانید از تمایلات نفسانی خودتان درست و به جا استفاده کنید مطمعنن می توانید به موفقیت و ثروت دست پیدا کنید.
این تمایلات باعث می شود که اراده و مقاومت بیشتری در انسان بوجود بیاید تا بتواند از این راه برای رسیدن به خواسته های خودش بیشتر تلاش کند.

زندگی افراد موفق نشان می دهد انها خیلی خوب می توانستند تمایلات جنسی خودشان را کنترل کنند و از ان به عنوان ابزاری برای رشد و موفقیت خود استفاده کنند.
اگر نتوانید از این تمایلات به درستی استفاده کنید، تمام انرژی که در بدن دارید بیهوده از بین می رود و روی اشتیاق و تمایلاتتان اثر منفی می گذارد.

 

 

ذهن نیمه اگاه

ذهن نیمه اگاه ما مخزنی از تمام افکار- غرایز و احساسات ماست. ذهن نیمه اگاه افکار و احساساتی را می پذیرد که ذهن اگاهانه حاضر به پذیرفتن انها نیست.
این ذهن شبانه روز درگیر است. امکان کنترل صد درصدی ذهن نیمه اگاه وجود ندارد. اما می توانید تا حدودی تصمیم بگیرید چه برنامه یا افکاری را به ان انتقال بدهید.

ذهن نیمه اگاه یک رابطه بین ذهن محدود و هوش بینهایت است. از این رابطه می توان بهره زیادی برد.
ذهن نیمه اگاه می تواند تحت تاثیر عادت های شما قرار بگیرد. ذهن نیمه اگاه شما به صورت خودکار فعالیت می کند.
اما تفکراتی مثل ترس- فقر و تمام افکار منفی و همینطور مثبت محرکی برای ذهن نیمه اگاه شماست؛ پس تا حدودی می توانید تصمیم بگیرید چه افکاری وارد این مخزن بشود.

 

 مغز

تخیل خلاق دستگاه گیرنده ذهن است. این دستگاه می تواند تفکرات ذهن های دیگران را دریافت کند. هیجانات باعث تحریک ذهن می شوند.
این تحرکات ذهن به صورت احساسات منفی یا مثبت نشان داده می شود. در بین تمام هیجانات، هیجان جنسی بیشترین احساس را به همراه دارد.
وقتی سرعت هیجانات بالا باشد مغز می تواند افکار و ایده های ازاد شده از مغزهای دیگر را هم دریافت کند و هم شرایطی را فراهم می کند تا تفکرات خود فرد در ذهن نیمه اگاه او اسانتر نقش ببندد.
این مخابرات باعث می شود احساسات و هیجانات با افکار ترکیب شوند و به ذهن نیمه اگاه منتقل شوند.

 

 حس ششم

از طریق حس ششم هوش لایتناهی می تواند بدون هیچ گونه تلاشی از طرف فرد ارتباط برقرار کند.
حس ششم ان قسمت از ذهن نیمه اگاه است که به عنوان تخیل خلاق و دستگاه گیرنده شناخته می شود.
حس ششم وسیله ای برای ارتباط بین ذهن محدود و هوش لایتناهی است.

حس ششم به شما کمک می کند از بروز خطر اگاه بشوید و از ان دوری کنید. و همینطور به شما کمک می کند حوادث خوب و فرصت های مناسب را پیشبینی کنید و از انها بهره ببرید.

من به معجزه اعتقاد ندارم و براساس دانش و اگاهی هایم معتقدم طبیعت خارج از نظم و برنامه خودش حرکت نمی کند. یکسری اتفاقات را که دیگران معجزه می دانند به نظر من علومی هستند که ما نسبت به انها اگاهی نداریم. به اعتقاد من حس ششم از هر چیزی به معجزه نزدیک تر است و می دانم نیرو و عظمت خداوند می تواند یک دانه را به درخت بزرگی تبدیل کند، روز را از پی شب بیاورد و هزاران افرینش و ارتباط که ما دانش و علم ان را نداریم.

 

 دانلود کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: