کتاب صوتی معامله گر منضبط

دسته بندی :کتاب صوتی 10 آبان 1400 534

کتاب صوتی معامله گر منضبط

معامله گر منضبط

 پرورش ذهن برای موفقیت در بازار

 

مارک داگلاس در این کتاب معامله گر منضبط بیان می کند که :

من مدیر اجرایی شرکتی هستم که خدمات تحلیل های تکنیکال و بنیادی به معامله گران بازارهای آتی و سهام ارائه می دهد.
من اعتقاد دار که ممکن است فردی با داشتن اطلاعات کمی از تحلیل تکنیکال و یا تحلیل بنیادی اما با تسلط بر ذهن خود بتواند درآمد کسب کند و برعکس، فرد دیگری با در اختیار داشتن یک سیستم تحلیل بسیار قدرتمند که بارها آزمایش شده  و در بلند مدت عملکرد مثبت آن مورد تایید قرار گرفته، به دلیل فقدان کنترل ذهنی لازم، در نهایت بازنده باشد. من به افراد تازه وارد تذکر می دهم که هرچند مطالعه کتاب و فراگیری روش های تحلیلی قبل از ورود به بازار اهمیت دارد، اما آزمایش  واقعی توانایی ها تنها با معاملات واقعی و تحت فشار روانی / میسر خواهد شد.

چرا این کتاب را تالیف کردم

معامالت آتی تقریباً در همه ابعاد خود رشد بسیار زیادی داشته است. اما علی رغم این رشد بزرگ خدمات در حوزه معامله گری، یک واقعیت اجتناب ناپذیر هنوز باقی مانده است: همچنان تعداد کمی از معامله گران کارآزموده، درصد بسیار بزرگی از سود را از بازار می گیرند و هر سال بیش از ۹۰ درصد از معامله گران چیزی جز بازندگان تمام عیار نیستند.

 مارک داگلاس در کتاب صوتی معامله گر منضبط توضیح می دهد که چرا یک الگوی فکری جدید لازم است؟

قصد من این  است که نشان دهم، الگوی ذهنی که به مرور باورها و ارزشها را به شخص آموزش می دهد ، در بازار و محیط معامله گری کارایی ندارد. بهترین ابزاری که من برای تبدیل شدن به یک معامله گر قوی معرفی می کنم یادگیری یک الگوی ذهنی جدید متناسب با بازار است. گام اول در  این مسیر پاکسازی ذهن این است که خود را در معرض اطلاعات و دانشی قرار دهید که باعث شوند مرتب از خود سوال کنید: اگر این حرف درست باشد، چه باید کرد؟

فرق شیوه تفکر با سیستم های معامله گری در چیست؟

 

سیستم های معامله گری روشی را برای تعریف، کمیت سنجی و دسته بندی رفتار بازار در اختیار می گذارد. سیستم های معامله گری بازه ی وسیعی  از کل بازار را به محدوده ای های کوچکتر تقسیم می کند تا مدیریت فکری فعالیت در بازار آسان تر گردد. این سیستم ها تعریفی از فرصت ها را در خود دارند و بر طبق آنها پیشنهاداتی را ارائه می کنند.

در کتاب صوتی معامله گر منضبط مارک داگلاس به دلایل ناموفق بودن معامله گران اشاره کرده است.

کتاب صوتی معامله گر منضبط

جهت دانلود کتاب صوتی معامله گر منضبط کلیک کنید

1 – نداشتن مهارت های لازم. افرادی که وارد بازار سهام می شوند معمولا آگاه نیستند که این محیط با هر محیط دیگری فرق می کند.
این افراد بدون داشتن مهارت های خوب، دچار صدمات روحی و روانی و در نهایت ترس همیشگی خواهند شد. سپس روش های تصعنی برای پوشاندن ترس های خود را یاد می گیرند و با یک اعتماد به نفس ظاهری به زندگی خود ادامه می دهند.
اما بازار هیچ لزومی برای  حمایت از توهمات شخص در مورد خودش ندارد.

2 –  عقاید محدود کننده. اغلب معامله گران کلکسیونی از باورها در فکر خود دارند که همیشه در حال مشاجره با موفقیت شان در بازار هستند.
آن ها سعی می کنند با متخصص شدن در تحلیل گری از مواجه شدن با این باورها دوری کنند.
این افراد یا از ماهیت اعتقاداتشان و تاثیر آن بر رفتارشان آگاهی ندارند و  یا مطلع هستند ولی نمی خواهند خود را با آنها روبرو کنند.

3 –  نداشتن انضباط . اگر نشان دادن عکس العمل مناسب به شرایط خاص یک محیط بدون آسیب زدن به خودتان، بیشتر از توانایی های شماست، نیاز است تا اصول و محدودیت هایی را ایجاد کنید که تا وقتی که کاملا یاد نگرفته اید چگونه به بهترین نحو  نگهبان منافع خود باشید، شما را راهنمایی کند.

در کتاب صوتی معامله گر منضبط مارک داگلاس معتقد است همیشه حق با بازار است

 

اگر معاملات بازار سهام در یک لحظه ایست کند ، آخرین قیمت درج شده روی تابلو برای یک نماد نشان دهنده اتفاق نظر معامله گران حاضر در بازار در آن لحظه، بر سر ارزش آن نماد نسبت به آینده است.
در ساده ترین حالت وقتی حداقل دو معامله گر وجود دارند که یکی خواستار خرید و دیگری خواهان فروش در یک قیمت است، یک معامله و یک بازار را به وجود می آورند.

 

پتانسیل سود و ضرر نامحدود است

کتاب صوتی معامله گر منضبط

جهت دانلود کتاب صوتی معامله گر منضبط کلیک کنید

در بازار در هر معامله نمی دانید قیمت ها از نقطه فعلی به کجا خواهند رفت. به این ترتیب اصلا از ابتدا معلوم نیست شما در یک معامله چقدر سود یا زیان خواهید کرد.

کار را با تبحر یافتن در یک بازار شروع کنید

برای معامله گری لزوما نیازی نیست که اطلاعات مربوطه بیشتری در زمینه بورس جمع آوری کنیم. به این دلیل که نظرات طرفین معامله همیشه در تضاد کامل با هم قرار دارند. از آنجا که این اطلاعات  بسیار زیاد است، لازم است تا معامله گر تازه کار خود را به صورت محدود و کنترل شده در معرض آن ها قرار دهد. در اینجا، »هر چه بیشتر« لزوما به معنی » بهتر« نیست و اخبار بیشتر، فقط باعث سردرگمی و سنگینی بیش از حد بار در ذهن معامله گر می شود.

جهت دانلود کتاب صوتی معامله گر منضبط کلیک کنید

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: