کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

دسته بندی :دسته‌بندی نشده, کتاب صوتی 25 فروردین 1400 1261

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

هفت گناه کبیره در بورس

نویسنده : روث بارونز روزولت

جهت دانلود کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس اینجا کلیلک کنید

در کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس به نویسندگی روث بارونز روزولت که به همت تیم مجموعه بورصدا تهیه و تولید شده است خواهید شنید که بسیاری از اصول معامله گری ساده و قابل فهم هستند.
اما جنبه ی ذهنی و روانی آن ها آسان نیست. بیشتر معامله گران گاه حاصل زحماتشان به باد می رود و شکست می خورند. اگر اصول درست معامله گری را یاد بگیرید می توانید اثر خوبی بر کسب و کارتان بگذارید.
گناه به معنای تَعَدّی از اصول خوب معامله گری است و هفت گناه کبیره که انتخاب کرده ایم عبارت اند از: ترس، طمع، بی مبالاتی، کمال گرایی، غرور، خشم و ناشکیبایی.

جنبه ذهنی معامله

مطمئنأ در عالم معامله گری، گناهان دیگری هم وجود دارد اما آنقدر کشنده نیست که فرد را از درجه ی هستی ساقط کند.

فصل اول

غلبه برگناه ترس

در فصل اول کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس می شنوید که ترس احساسی ضعبف کننده است. ما از ترس هایمان حذر می کنیم و برای همین اتفاق هایی که ممکن است بیافتد را در خیال می پرورانیم.
ترس ابتدا عزم ما را وسپس خودمان را ضعیف می کند.ترس یکی از احساساتی است که از آینده نشأت می گیرد و این موضوع ما را در موقعیتی دشوار قرار می دهد، چون در این حالت تنها دو گزینه
پیش رو داریم: اقدام یا دست روی دست گذاشتن.

ترس در معامله

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

روث بارونز روزولت نویسنده کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس معتقد است برخی از معامله گران پیوسته میان ترس و هیجان در نوسانند، برخی دیگر چه قبل
از آغاز معامله و چه حین انجام معامله همواره با ترس دست و پنجه نرم می کنند.عده ای از معامله گران نمی توانند واکنش هایشان را کنترل کنند، عده ای دیگر نمی دانند
چگونه باید با رویکردی نظام یافته اقدام کنند. برخی دیگر اسیر ترس می شوند و شکل معامله گری شان غیر قابل کنترل و پس از مدتی ترسشان به نوعی از افسردگی تبدیل می شود،
در اینجاست که بورس را به طور کلی کنار می گذارند.

اسیر ترس در معامله

در این کتاب صوتی خواهید شنید که هشدار های درونی تان را بنویسید و بعدا به آن ها رجوع کنید، سپس ببینید کدام یک از هشدارهای درونی در نهایت به نوعی پیش بینی صحیح منجر شده
و کدامشان فقط ترس بیهوده بوده اند. با این روش می توانید کم کم به واکنش های درونی تان اعتماد کنید. نویسنده این کتاب صوتی اعتقاد دارد، بینش، حاصل ذهن ناخودآگاه است.
ضمیر ناخودآگاه شریک موفقیت های بزرگ است، زیرا می تواند برای ذهن خودآگاه نیم کره چپ مغز فکر کند.

ذهن خود آگاه

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

اغلب معامله گران احساساتی از قبیل وحشت، هراس، خوف، دستپاچگی، تشویش و تردید را تجربه کرده اند. این احساسات ناخوشایند به قصد ایجاد هشدار برای
خطری غریب الوقوع در بدن ایجاد می شود. این خطر می تواند واقعی یا زاییده تصورات باشد و عکس العمل ما در برابر این احساس، فرار، مبارزه و میخکوب شدن است.
در کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس خواهید شنید که یکی از پادزهر های ترس، اشتیاق است.

اشتیاق تفکر ذهن را از آنچه نمی خواهیم رخ دهد بر می دارد و به سوی چیزی می برد که می خواهیم رخ دهد. برای جهت دادن به تمرکز باید در نوع سوالی که
از خودمان می کنیم دقت داشته باشیم و هنگام معامله اگر ندای درون به ما گفت اگر ضرر کنی چه می شود،
با صدایی بلند بگوییم اگر سود کنیم چه می شود؟ به این ترتیب به جای احساس ترس ناشی از باخت، احساس به انتظارِ برد نشستن را تجربه می کنیم.

اشتیاق در معامله

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

به یاد داشته باشید با گذشت زمان و تکرار اقدام که بزرگترین سلاح شما در مبارزه با ترس است، شدت احساس ترستان کاهش می یابد.
روث بارونز روزولت نویسنده کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس معتقد است هنگام معامله تنها چیزی که باید از آن پرهیز کنید این است که تحت تاثیر افکارتان نباشید
و اجازه ندهید در تله ی شک و تردید بیفتید. از خودتان به جای سوالات منفی سوالات مثبت بپرسید و به یاد داشته باشید شهامت از روی عادت شکل می گیرد و با تکرار اقدامات
جسورانه، دفعات بعد برایتان آسان تر می شود. به این ترتیب قوی می شوید و اجرای نقشه هایتان آسان تر می شود.

افکار منفی در معامله

در عالم معامله گری، زمان فکر کردن همان وقتی است که می خواهید وارد معامله شوید. معامله گری، یعنی روز کاری تان را به آخر برسانید و هر روز نسبت به روز قبل پرقدرت تر شوید.
در این کتاب صوتی می شنوید که شاید شما از تجربه ی کافی برخوردار باشید، اما به سابقه ی برد هم نیاز دارید. یکی از روش های رسیدن به این سابقه ی برد انجام تمرینات ذهنی
در زمان مناسب است. از اشتباهاتتان برای پیشرفت و موفقیتتان استفاده کنید و هنگامی که معامله ای را با موفقیت انجام دادید خودتان را تشویق کنید.

تشویق خود در معامله گری

زمانی به معامله گری روی بیاورید که معامله گری را یک سرمایه گذاری هیجان انگیز و لذت بخش ببینید.

فصل دوم

غلبه برگناه طمع

در فصل دوم از این کتاب صوتی می شنوید که طمع، نوعی خواستن بیش از اندازه است. هرگز سیراب شدنی نیست و هر اتفاقی بیفتد باز هم راضی نیست.
توجه داشته باشید در برخی موارد اندکی طمع خوب است چون ریسک، به مقداری طمع و اشتیاق نیاز دارد و شما را به حرکت وا می دارد.
در کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس خواهید شنید که نقطه ی مقابل طمع، قناعت است. در معامله گری باید قید چیز باارزشی را بزنید تا چیز ارزشمندتر دیگری به دست آورید.
به یاد داشته باشید طمع ما را کور می کند و فقط چیزی را می بینیم که دلمان می خواهد ببینیم.

کوری در معاملات

جهت دانلود کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس اینجا کلیلک کنید

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

روث بارونز روزولت معتقد است معامله گرانی که بازار را سرشار از فرصت می بینند نیازی ندارند عاجزانه به معامله چنگ بزنند، چون فرصت بعدی را در چند قدمی خود می بینند.
وقوع رویداد های تصادفی، به ما می آموزد که نمی توانیم در خرید و فروش سهام زیاده روی کنیم. نباید اجازه دهیم طمع ما را وا دارد که خارج از دامنه ی سرمایه گذاری مان دست به خرید و فروش سهام بزنیم.
در این کتاب صوتی آمده است که برای کنترل طمع فهرستی از اقداماتی را تهیه کنید که نشانگر طمع سرزده شما در معامله گری است. اقداماتتان را فهرست وار بر روی کاغذ بنویسید و
عبارات تاکیدی و تلقینی به کار ببرید تا این عبارات ترکیبی، به بخشی از وجودتان تبدیل شود.

یاداشت برداری در معاملات

فصل سوم

غلبه بر گناه بی مبالاتی

در فصل سوم از کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس آمده است که ریسک پذیری یکی از اجزاء موثر در معامله گری است، اما ریسک غیر ضروری به هیچ عنوان درست نیست.
برخی از معامله گر ها ریسک پذیرند و از هیجان ناشی از ریسک مالی لذت می برند. آن ها ریسک را در محدوده ی خطر می پذیرند، نه بیشتر از آن. برخی دیگر از معامله گر ها این
تجارت را تنها برای تجربه کردن هیجان انجام می دهند اما این که سود مستمرکسب کنند بسیار بعید است. در کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس آمده است، برای این که در معامله گری
دچار تشویش نشوید باید چهارچوب حفاظتی داشته باشید. یکی از انواع چهارچوب های حفاظتی، اعتماد به توانایی هایتان در راستای مدیریت وضعیت های مختلف است.

ریسک پذیری در معاملات

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

نویسنده کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس معتقد است، بیشتر معامله گر های تازه کار بورس را به چشم یک قمار می بینند و کوچکترین درکی از احتمالات ندارند. آن ها هرگز نمی فهمند
برد و باختشان به هیچ وجه تحت کنترل خودشان نیست. اگر می خواهید بی مبالات نباشید و با بورس قمار نکنید لازم است از استراتژی استفاده کرده، احتمالات را با دقت محاسبه کنید و ریسک پذیر باشید.
یکی از باور های مفید این است که با خود بگوییم از استراتژی های معامله گری ام اطمینان دارم و برای کسب درآمد معامله می کنم نه هیجان.

معامله گری نه هیجان

فصل چهارم

غلبه برگناه کمال طلبی

در فصل چهارم از این کتاب صوتی خواهید شنید که معامله گری بازی احتمالات است و شما به عنوان یک معامله گر، مصلحت طلب هستید نه یک کمال طلب.
منشأ های کمال طلبی : 1. منتقد درونی 2. خشم 3. ترس 4. درست و غلط
بهترین عملکرد شما این است که بدانید بیشتر از ظرفیتتان کاری از شما ساخته نیست و اگر تمام تلاشتان را برای یک معامله کردید، همان کفایت می کند.
روث بارونز روزولت معتقد است معامله گران کمال طلب به دنبال این هستند که ببینند چه کاری را غلط انجام داده اند تا اصلاحشان کنند. این کار منجر می شود که به جای
این که تمرکز روی نقاط قوت باشد، روی نقاط ضعف شود.

کمال طلبی

این حرف که ما هیچ کنترلی بر روی معاملاتمان نداریم حقیقت ندارد. تنها چیزی که ما روی آن کنترل نداریم رفتار بازار است.
ما نمی توانیم آینده را کنترل و بر آن چیره شویم، اما شاید بتوانیم اثر کوچکی داشته باشیم.

فصل پنجم

غلبه بر گناه غرور

در فصل پنجم از کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس آمده است که اگر در معامله غرور داشته باشید مطمئن باشید که هم پولتان و هم اعتماد به نفستان را از دست می دهید.
از آنجا که معامله گری با احتمالات سروکار دارد و فاقد هرگونه قطعیت است، ممکن است برخی اطلاعات را درست حدس بزند که همین اتفاق باعث می شود خودش را بیش
از حد دست بالا بگیرد و این امر بسیار برای یک معامله گر خطرناک است.معامله گران موفق همیشه منتظر برنده شدن هستند و از خودشان انتظارات مثبتی دارند.
به یاد داشته باشید دو احساس قدرتمند در معامله گری، ترس و اشتیاق هستند.

ترس و اشتیاق در معاملات

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

در کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس می شنوید که در معامله گری شما باید با وضوح کامل به احتمالات بیندیشید. لازمه ی این کار این است که تمام وقت سرگرم تصویر ذهنی خود نباشید.
در زمینه ی معامله گری، باید بتوانیم احتمالات را به روشی بسیار دقیق ارزیابی کنیم.معامله گر ها پیوسته در حال تصمیم گیری هستند که از چه استراتژی پیروی کنند. آن ها
در لحظه ی تصمیم گیری اطلاعات چندانی ندارند چون آینده بر هیچ کس معلوم نیست.

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

اعتماد به نفس کاذب ادراک ما را دچار تحریف می کند و موجب می شود سرنخ هایی را که نشان می دهد در این معامله اشتباه کرده ایم را نادیده بگیریم.
نویسنده این کتاب صوتی معتقد است ما باید به روش های کاری مان اعتماد داشته باشیم. با ذهنی باز معامله کنیم و بدانیم معامله گری بر اساس احتمالات است و همین احتمالات برایمان کافی خواهد بود.

احتمالات در بورس

فصل ششم

غلبه بر گناه خشم

در فصل ششم از کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس خواهید شنید که خشم جزء پدیده های همیشه حاضر معامله گری است. گاهی بازار و گاهی کارگزاران و گاهی معامله گران دیگر باعث خشممان می شوند.
ما باید به آرامی و تعلل با خشم برخورد کنیم.کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس می گوید اگر از احساساتتان آگاه باشید می توانید پیام خشم را دریافت کنید و اقدام موثر در برابر این احساس را انجام دهید.

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

اگر خشمتان را انکار و سرکوب کنید، دچار افسردگی و ناخوشی های جسمانی می شوید و هرگز نمی توانید پیام خشم را درک کنید اما اگر هنگام خشم آن را بروز داده و عکس العمل نشان دهید،
در این حالت شما تحت تاثیر احساساتتان هستید و کوچکترین قدرتی برای تفکر و معامله گری ندارید. نهایتا می توانید خشم خود را به رسمیت بشناسید، آن را ببینید و برایش برنامه ریزی کنید.

جهت دانلود کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس اینجا کلیلک کنید

کنترل خشم در بورس

هنگامی که خشمگین می شوید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام صحبت کنید. به آینده نگاه کنید و از خودتان بپرسید این موضوع یک ماه بعد چه اهمیتی دارد.

فصل هفتم

غلبه بر گناه ناشکیبایی

در فصل هفتم از این کتاب صوتی خواهید شنید که بسیاری از معامله گرها به خاطر ناشکیبایی در معامله دچار خطا و اشتباه می شوند. آن ها فورا وارد یک معامله و یا از آن خارج می شوند.
تحلیلگر ها معتقداند معامله گری به همان اندازه که به قیمت ها مرتبط است با زمان هم ارتباط دارد. بعضی ها فکر می کنند با معامله گری می توان یک شبه پولدار شد، اما مطمئن باشید
با این دیدگاه به سرعت پولتان را از دست می دهید.

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

در معامله گری باید صبور بود و آنقدر صبر کرد تا یک معامله با احتمال برد بالا بیابیم روث بارونز روزولت معتقد است طمع باعث می شود
بسیاری از معامله گر ها ناشکیبا باشند. اگر شما دنیا را جای محدودی ببینید که در آن ثروت کافی وجود ندارد، دچار بی قراری در کسب ثروت می شوید. اما اگر بدانید دنیا سرشار از ثروت و
فرصت است احساس بی قراری و طمع از شما گرفته می شود. در آن زمان است که می توانید در انتظار سود بنشینید.

صبر در بورس

کتاب صوتی

او معتقد است که اگر در استراتژی تان استمرار داشته باشید بعد از مدتی احتمالات بر وفق مراد شما پیش می رود. پس با انتخاب یک استراتژی مناسب، پذیرفتن حقایق و صبور بودن به
سمت سودهایی که سزاوارش هستید پیش بروید.اگر در استراتژی تان اشتباه کردید، با شهامت به اشتباهتان اعتراف کنید و راهی برای تغییر پیدا کنید. معامله گری که به استراتژی اش
اطمینان قلبی دارد، هیچ گاه ناشکیبایی نمی کند و با اطمینان کامل هر کاری را در وقت خودش انجام می دهد.

استراتژی

کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس

فصل هشتم

اقدام متعادل کننده

در فصل هشتم از کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس خواهید شنید که یک معامله گر نمونه کسی است که بتواند علاوه بر مدیریت احساسات افراطی معامله گری،
میان ویژگی های احساسی تعادل برقرار کند. یک معامله گر نمونه در ذهنش اهدافی دارد و برای مدیریت مالی خود اصول پایداری دارد.

جهت دانلود کتاب صوتی هفت گناه کبیره در بورس اینجا کلیلک کنید

اصول پایدار در بورس

او می داند هیچ شرایطی تا ابد پایدار نیست و باید با احتیاط عمل کند. و در آخر در این کتا صوتی می شنوید که معامله گر نمونه وظیفه شناس است و
بر روی اهدافش متمرکز می شود و مهمتر از همه از خودش مطمئن است، همچنین درباره ی خودش و تجارتش باورهای مفید دارد.

جهت ورود به سامانه بورصدا اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده فروشگاه سامانه بورصدا اینجا کلیک کنید

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

جهت ورود به سامانه آپر 365 اینجا کلیک کنید

آموزش بورس در کالج تی بورس

 

نویسنده : عزیزالله جهانی مقدم

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: